Glidmedel
Jag har insett att tydligen så ska glidmedel kunna försvåra att man blir gravid. Eftersom jag får svamp om jag inte använder ett bra glidmedel så känns ju det sorgligt... Inget glidmedel = inget sex. Saliv är heller inte bra har jag läst mig till.
Jag använder kvalitetsglidmedel: Liquid Silk, har kontaktat företaget för att kolla upp pH-värde och "osmolarity". Tydligen de två värden som är viktiga. Får se om de kan svara mig. (Uppdaterar här i så fall.)
Pre-seed verkar vara grymt dyrt och eftersom jag inte har koll på ägglossning så måste jag i så fall dessutom börja med ÄL-stickor. DYRT! :) Ett samlag ska inte kosta 20+ kronor ens om det bara handlar om 3 eller 4x20 i månaden (om man har koll på ÄL).
Dock så har jag också hört att glidmedel bara kan förstöra om killens spermier är dåliga. Eftersom vi bara försökt en månad att bli gravid så är ju det inget vi misstänker alls i nuläget. Vi misstänker alltså inte problem för nån av oss.
Nån som vet nåt mer om detta? Kanske onödigt att köra på ÄL-stickor och Pre-seed redan nu? Nåt man kanske kan vänta ett halvår med i alla fall?
Vill egentligen bara ha en del tankar och reflektioner, samt gärna delad kunskap naturligtvis.