• firepuzz

Paysongaranti

Hej!

Jag har idag betalat en vara jag vunnit via tradera, jag betalade med payson och deras paysongaranti.
    Hur fungerar den garantin? Vad innebär det?

• Svar på tråden Paysongaranti
  • ELHU

Läser du inte först reglerna?

Det står klart o tydligt hur payson fungerar. Ingen håller i vara o pengar samtidigt, under förutsättning att det har kryssats för att ni ska ha den tjänsten. Annars så har du kanske bara satt in pengar på säljarens konto utan den säkerheten?!!
    Bäst du kollar upp det! För annars kan du likväl bli blåst på både pengar o vara.

Om ni har valt payson med säkerhet:
    Du betalar in till kontot. Säljaren får mail om detta o måste då skicka vara som REK!
    Du får mail om när det är skickat. Du tar emot varan o ska kolla den så ni är överens. SEN får du godkänna hos Payson så betalar de ut pengarna till säljaren.
    Om du inte godkänner varan pga nåt fel måste du skicka den tillbaka, då återgår de inbetalade pengarna till dig igen.

• firepuzz

okej.
    Jo jag har läst men visste inte riktigt hur payson garantin gick till bara om mail och allt.
    Jag betalade med payson garanti, jag kryssade i det.
    Varan ska skickas ifrån kina eller japan minns ej just nu men ligger betalaningen där i hur många dagar som helst eller hur fungerar det? menar det tar ju några dagar att skicka ch så

• Fru Sveden

Tror att säljaren måste kryssa i att varan är skickad inom 14 dagar sedan sätts alla pengar tillbaka utom avgiften som payson tar vilket är 3% av summan + 3 kr och 15kr för paysongaranti tjänsten.

• firepuzz

okej. tack för lite mera info..

Svar på tråden Paysongaranti