• Anonym (Kaffedraken)

    Vad tycker du om namnet Kristian?

    När vår son föddes så ville jag att han skulle heta Jonatan. Pappan var inte alls förtjust i namnet men jag ville så gärna ha det så då fick det bli Jonatan.

    Smarta jag lovade då att om vi får en till son så får pappan bestämma namnet även om jag kanske inte är så jätte förtjust i just det namnet.

    Nu ska vi få vårat andra barn i juni och vi har enats om ett flicknamn. Men eftersom sambon skulle få bestämma eventuellt pojknamn så har han nu valt Kristian.

    Jag är inte alls förtjust i det namnet men undrar nu vad ni alla andra tycker om just det namnet.

    Är det fint?
    Passar det med Jonatan?

  • Svar på tråden Vad tycker du om namnet Kristian?
  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag tycker att Kristian är ett fint namn och det passar ihop med Jonathan också. Kristian är dessutom gångbart i engelsktalande länder och det är ett plus i dessa tider anser jag.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Tycker nog de passar ihop, Jonatan betyder ju "Gud har givit" och Kristian "Den kristne" så bägge är ju från samma betydelsesfär, så att säga.
    Dessutom slutar bägge på -an.

    Men för din skull får man väl hoppas på en tjej, då. ;)


  • Anonym (Kaffedraken)

    Tycker det är rätt fint, fast jag skulle hellre stava det med Christian tror jag

  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag tycker att Kristian är ett fint namn och det passar bra med Jonatan{#lang_emotions_tomte}


    Inget namn är för ringa för att uppmärksammas
  • Anonym (Kaffedraken)

    Gillar inte namnet Kristian, men det passar bra ihop med Jonathan.
    Jag valde oxå namn när vi fick dottern, så om det blri en nästa gång så har jag lovat sambon att bestämma..jag kommer nog inte att gilla det namnet han väljer, men jag fick ju betämma förra gången..

  • Anonym (Kaffedraken)

    Kul att det är övervägande positiva kommentarer om namnet =)

    Jag tror att det är ett namn som jag kan lära mig att tycka om. Jag kommer få bestämma eventuella andra namn som ska vara med. Bara tilltalsnamnet som sambon valt "helt själv".

    Det hade kunnat vara värre :P

Svar på tråden Vad tycker du om namnet Kristian?