• Bullen73

    Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4

    Här samlas vi som gjort IVF på Sahlgrenska och fått förmånen att bli gravida eller fått barn. Även kämpare i Sahlgrenskatråden är välkomna.

  • Svar på tråden Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4
  • Bullen73

    Hoppas ni kommer hit! Bejbi: usch vilken upplevelse, hoppas allt är bra där inne i magen. Skall du kolla mer? Alla bä isar börjar bli så stora! Lucas är drygt 10 v nu o väger ca 4,5 kg. Helt plötsligt har han börjat sova 8 timmar i stäck på natten, vi får se hur länge det håller i sig. Annars är det fullt upp på dagarna. Tex barnvagnsbio nu har min man varit hemma 2 hela dagar i rad så då har det blivit långa snabba promenader.

  • Liten 72

    Hejsan:) Jag har hittat hit, tack för nya tråden Bullen.

    Hoppas att ni & era små godingar mår bra och såklart ni som går i väntans tider

    Själv tycker jag att tiden går så fort, prinsessan är nu lite drygt 4 mån. Men det är helt underbart att se henne växa och utvecklas Även om jag får lite smått panik ibland för att det går för fort


    ~♥~ Vilda 20091118 ~♥~
  • Bullen73

    Kul att ni är här!

    Vill bara fråga, hur länge sover era bäbisar på natten. Lucas har nu haft 4 dagar där han har sovit 7 - 8 timmar i sträck! Så skönt! Men vet inte än om det är ihållande. Nu menar jag inte ni med bäbisar i magen

  • IVFmamma

    Hejsan på er!!

    Här är väl allt bra, bebisen snurrar runt och sparkar och har sig även fast den inte ens är i närheten av hur min dotter var i magen, när vi gjorde TUL så fick vi även göra CTG, då man själv måste trycka när bebisen rör på sig och detta visas på CTGpappret som läkaren kollar på sen och då sa han alltid: "Stackars dig, du måste ha det jobbigt så mycket som bebisen rör på sig"
    Blödningarna har ej kommit tillbaka och vi var hos BM i fredags och allt såg bara bra ut, {#lang_emotions_heart} slog i 145 och magen var 24 lång. Jag tog upp "problemet" med att Judith var tillväxthämmad fast det inte syntes på magen utan upptäcktes på ett xtra UL som jag bad om så BM skulle prata med antenatalen ang. detta om de tyckte att jag behövde ett TUL runt v.31-32. Annars så ska vi på UL på torsdag för att kolla njurbäckenet och moderkakans placering, vilken jag hoppas har flyttat sig låååååååååångt från utgången, jag vill inget hellre än att föda vaginalt även om jag inte skulle ta några som helst risker utan väljer då hellre ett plan. snitt.

  • myspysigt

    Hejsan hej & Godmorgon, har också hittat hit har en liten som sparkar i magen just nu, har också verkat vakna Gick in i vecka 24 igår !

    Hoppas att ni alla får en bra dag, Kram


    ♥ kärlek ♥
  • Blåbär10

    Nu har jag också hittat hit!

    Bebji: Usch så hemskt. Hoppas blödningarna håller sig borta nu.

    Bullen: Min tjej sover oftast ett "långt" pass när hon har lagt sig. 5-7 timmar beroende på när hon fick mat senast. Men efter att hon vaknat runt 02 och får mat så vaknar hon var 3-4 timme för att äta.

    Myspysigt: Då har du mindre än hälften kvar nu då

    Liten: Visst går det alldeles för fort. Jag skulle vilja stanna tiden en stund...

  • IVFmamma

    Kunde det inte vara torsdag imorrn?? Jag längtar efter att få se bebisen, veta hur njuren ser ut och veta hur förlossningen kommer att bli(eller det vet man ju aldrig säkert)om det nu blir plan.KS. Jag har inte "vågat" tänka nått på förlossningen ifall att det blir KS. På ett sätt vore det superskönt, veta exakt vilket datum bebisen kommer+ att man vet vad man får men på ett sätt vill jag inget hellre än en vag. FL. Både för jag vill gärna testa det och känna hur det känns och för att har man gjort 2 snitt så blir det defenitivt snitt med nr 3(om det nu skulle bli en nr 3). Jag är redan så begränsad i antalet barn jag kan få pga. att vi inte bara kan göra barn då vill jag inte begränsas mera. Förstår ni vad jag menar??

  • Bullen73

    bejbi: hur har det gått nu?

    Kul att ni har hittat hit trots min felaktiga länk!!

    Myspysigt åh så härligt med sparkarna.

    blåbär: nu sover inte Lucas länge mer Var tredje el fjärde timme skall det vara mat! Men det är väl bara att hålla i så blir det säkert annorlunda igen snart

    Barnvagnsdäcket har pajat två gånger! Så irriterande när man vill ut och gå! Hoppas det nu snart är lagat att att det inte går sönder mer. Det är mjukt med luftdäck men opraktiskt när de gå sönder. Vilka problem jag har...

  • IVFmamma

    Hejsan!! Jo jag vet knappt om det blev bättre eller sämre. Bebisen har nått som kallas för cystnjure alltså att det bildas cystor i njuren, den andra njuren ser jättefin ut och är helt normal  men den ena är det "fel" på då. Vi ska tillbaka om en månad och får då prata med en barnläkare ang. detta för att se hur man går vidare. Ibästa fall så skrumpnar cystorna ihop men njuren kommer aldrig att fungera till 100% och då är väl frågan om när man ska ta bort njuren, om man ska ta bort den överhuvudtaget men sånt kommer barnläkaren att prata med oss om. Moderkakan låg nu 3 cm från utgången så läkaren var inget mer fundersam över detta. Hon kollade även upp strl på bebisen och nu var den helt normal för v. 27(26+0) men detta ska vi oxå kolla upp då Judith var tillväxthämmad. Så jag vet knappt vad jag ska tänka och känna..
    Läkaren försäkrade oss att bebisens hjärta slog som det skulle, andades som det skulle och kunde kissa utan problem men jag började ändå gråta. Det känns bara lite orättvist, vissa mammor röker och dricker och ut kommer en helt frisk unge...

Svar på tråden Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4