• mariahammarberg

vad är ok att sälja på loppis?

vuxen kläder?
    böcker?

eller är loppis underförstått med glas/porslin och gärna äldre saker?

Johanna 2007-02-25 Linus 2009-02-02
  • Svar på tråden vad är ok att sälja på loppis?
  • Rhoda Horswunce

Du kan sälja vad som helst i princip, kläder och böcker är det ganska vanligt att man hittar på loppisar enligt min erfarenhet.

• Cecese

Man kan sälja det mesta där. Det som jag kommer på som inte är ok att sälja är väl använda underkläder, strumpor, sexleksaker, hygienprodukter. Nya sådana är dock helt ok att sälja fast sexleksakerna kanske man inte ska ha helt öppet i fall det kommer barn eller så ;)

Mamma till ♀-98, ♀-03, ♂-06 och ♂ oktober -08
  • Brunnsbo

Det som chockade mig mest va att jag tog med en parfym (känt märke) samt några gamla nagellack (kända märken) och de såldes först. andra dagen vi stod tömde jag mitt gamla smink och smyckeförråd och jag fattar inte hur någon kunde vilja köpa detta. så allt säljer bara priset är rätt. då va det mkt svårare med böcker tex.

• mariahammarberg
    Brunnsbo skrev 2010-03-28 10:19:04 följande:
    Det som chockade mig mest va att jag tog med en parfym (känt märke) samt några gamla nagellack (kända märken) och de såldes först. andra dagen vi stod tömde jag mitt gamla smink och smyckeförråd och jag fattar inte hur någon kunde vilja köpa detta. så allt säljer bara priset är rätt. då va det mkt svårare med böcker tex.
    lite äckligt med gamalt smink - bakteriehärd!
    sådant är absolut inte aktuellt för mig. Nagellack visst, parfym oxå.
    Johanna 2007-02-25 Linus 2009-02-02
  • Superbia

Som sagt, allt går att sälja bara rätta köparen dyker upp. Du kan ta med dig hur äckliga saker som helst, det är ju upp till den som köper, haha. Så länge du inte vilseleder folket och påstår att sakerna är nya om dom inte är det. Samma sak på Tradera. Ibland blir jag rädd när jag ser vad folk lägger ut för annonser, men det är ju upp till den som budar som sagt

Morten & Vidar 091029
  • Epeemaster

Allt som världen inte behöver säljs på loppis.. Och folk köper allt som världen inte behöver.

På loppis gör man ju fynd!
    Definitionen på ett fynd är -- Något man absolut inte behöver till ett pris man definitivt inte kan motstå...

• MammaMajs

Allt, jag brukar ha med mig allt möjligt kläder, barnsaker, porslin, mindre möbler och allt kraffs man bara kan tänka sig! Ibland säljer jag de märkligaste prylarna som man verkligen undrar hur någon kan vilja ha :)

Svar på tråden vad är ok att sälja på loppis?