Efterlyser lite nya tankar på mitt lilla nattblöjeproblem
Jag har två barn. När min älsta blev storebror var han 3 år och 3 månader bestämde han sig för att vara utan blöja. Det gick fort och på en vecka vart han torr. I slutet på veckan tog vi bort nattblöjan. Allt gick lätt och smidigt. Även om jagtyckte det var jobbigt att många tyckte att han var sen.
När lillan föddes bes. jag mig för att hon skulle inte bli lika sen. Träna henne från det hon vart 1 år och långsamt långsamt har hon gjort framsteg. (hon är idag ca 2,5år) För några månader sedan så sluta nattblöjan vara blöt. 4 gånger av 5 vart den torr. Men på dagen lyckade hon inte jämt och hade blöja på dagis och utan hemma. Varannan gång gick det bra och hon gick till pottan. (om hon hade lust vill säga ) För två veckor sedan blev hon helt torr på dagen. Sedan dess har det inte varit någon blöt nattblöja alls. Men hon VÄGRAR att vara utan på natten. Snart kommer blöjorna ta slut hemma (vi återanvänder dock torra blöjor men inte hur länge som hälst 3 nätter cirka är det förmycket vad tror ni?) Jag vill INTE köpa fler. Känns helt bortkastat. Någon som har tips.