• Anonym

gravid i v.35, känns som huvudet är påväg ut/ner..?!

Jag är gravid i v.35 (34+2) och vaknade inatt av att jag hade väldigt ont i magen, långt ner, där bebis har sitt huvud ungefär. Samtidigt med ett stort tryck ner mot underlivet och värken strålade ner i låren. trycket var så hårt att det kändes som jag ville krysta ut barnen, hade ju dock inte värkar, utan värk hela tiden.

jag tog två värktabletter och la mig med en varm vetekudde, efter ett tag blev värken lite bättre men trycket lika hårt.

nu idag har jag fortfarande ont där nere i magen, vid bebisens huvud, men inte alls lika ont som inatt. men trycket nedåt är enormt. känns precis som att jag vill trycka ut allt nu, det sitter liksom "i vägen" där nere, det känns jätte jobbigt. samtidigt känns det som att jag måste springa på toa hela tiden, och göra båda behoven, men inget kommer ju knappt, men trycket gör att det känns som att jag är i behov hela tiden.

någon som vet vad detta kommer sig av? är det normalt?

detta är mitt tredje barn, men jag har aldrig känt så här innan, bara när jag födde! det är samma tryck nedåt som det var då, under förlosssningen...

• Svar på tråden gravid i v.35, känns som huvudet är påväg ut/ner..?!
  • Eisa

Nej det är inte normalt. Ring förlossningen och säg "hjälp ja har en skalle mellan benen som är ivägen" så får du komma in och kolla.

Ja kände sådär innan jag skulle föda och när jag kom in på koll så var de chockade över hur långt ner hans huvud var och sen födde jag skitsnabbt.

• mamma2kids

hade oxå mega tryck som gjorde att jag öppnade mig 4cm.så förl.va igång

• Sweetangel85

Så hade jag när jag vänta sonen, hade ett enormt trycker neråt den sista tiden, men sen runt den tiden d han fixerade sig fick jag exakt så dom du beskriver, o då var trycket så pass att jag trodde att halva huvet satt mellan benen utanför. Om jag satt mig ner på huk så buktade de lixom utåt där nere..

Och de strålade o högg jätte mkt!
    Kan vara att bebisen fixerar sig, eller trycker sig enormt neråt i bäckenet o klämmer åt en nerv.
    ★*☆ Emilio 080504 ♥ Bebis i magen, BF 9 Juni ★*☆
  • Zimlis

Se där ja två svar som tyder på samma - ring till förlossningen..

• Anonym

men kan det kännas så här när bebis fixerar sig alltså? så här kändes det inte med det förra barnet.. men kan säkert vara olika, eller?

kommer trycket släppa om det nu "bara" är fixering som håller på att ske?

• Anonym (-)
    Anonym skrev 2010-03-28 12:14:41 följande:
    men kan det kännas så här när bebis fixerar sig alltså? så här kändes det inte med det förra barnet.. men kan säkert vara olika, eller? kommer trycket släppa om det nu "bara" är fixering som håller på att ske?
    Men vad väntar du på kvinna! Ring in till förlossningen!
  • Sweetangel85
    Anonym skrev 2010-03-28 12:14:41 följande:
    men kan det kännas så här när bebis fixerar sig alltså? så här kändes det inte med det förra barnet.. men kan säkert vara olika, eller? kommer trycket släppa om det nu "bara" är fixering som håller på att ske?
    Jaa för när jag hade varit hos BM så var bebis näst intill fixerad, osen efter nån vecka så kände jag dehära trycket, o strålningen. Sen när jag kom tillbaka till henne så var bebisen fixerad.

Säkert olika för alla kan jag tänka mig, men de här häftiga trycket kan ju läggas lite, men jag hade ju ändp ett tryck neråt det sista sen, men inte lika påtagligt som det kändes då men.
    Kan ju oxå vara så att bebisen trycker på ngn nerv oxå då den försöker o komma längre ner i bäckenet, o tex ska fixera sig, så de känns ännu mer.
  • Sweetangel85

Sen hade jag oxå så att jag var tungen o kissa hela tiden, fast de kom inte mer än några droppar lixom.

Plus att sen fick jag göra nr.2 på nätterna flera dagar irad.
  • Anonym

UPPDATERING....

fick söka akut, fick så fruktansvärt ont i höger sida, magen, sidan och ryggen att jag bara låg och sved... kunde inte sitta, inte ligga, inte så....

tog ett bra tag innan dom hittade orsaken, var njursten =( har ett jätte stor sten sitter och täpper igen och min högra njure är helt ur funktion...

tänkte bara uppdatera om detta.. kanske nån annan läser och känner igen sig.

• Anonym (hua)

Låter inget vidare. Hoppas att det är bättre nu.

• Tesen

Hej! Jag är i vecka 41, det var beräknat igår men bebisen har inte kommit än????. Vet att bebisen har fixerat sig och ligger väldigt långt nere. De senaste dagarna har det också känts som huvudet är på väg ut, och det känns värre när bebisen rör på sig. Får ont i magen lite då och då men inte regelbundet. Det är svårt att beskriva men känns väldigt obehagligt där nere. Är det så det börjat för någon innan förlossning?

Svar på tråden gravid i v.35, känns som huvudet är påväg ut/ner..?!