gravid i v.35, känns som huvudet är påväg ut/ner..?!
Jag är gravid i v.35 (34+2) och vaknade inatt av att jag hade väldigt ont i magen, långt ner, där bebis har sitt huvud ungefär. Samtidigt med ett stort tryck ner mot underlivet och värken strålade ner i låren. trycket var så hårt att det kändes som jag ville krysta ut barnen, hade ju dock inte värkar, utan värk hela tiden.
jag tog två värktabletter och la mig med en varm vetekudde, efter ett tag blev värken lite bättre men trycket lika hårt.
nu idag har jag fortfarande ont där nere i magen, vid bebisens huvud, men inte alls lika ont som inatt. men trycket nedåt är enormt. känns precis som att jag vill trycka ut allt nu, det sitter liksom "i vägen" där nere, det känns jätte jobbigt. samtidigt känns det som att jag måste springa på toa hela tiden, och göra båda behoven, men inget kommer ju knappt, men trycket gör att det känns som att jag är i behov hela tiden.
någon som vet vad detta kommer sig av? är det normalt?
detta är mitt tredje barn, men jag har aldrig känt så här innan, bara när jag födde! det är samma tryck nedåt som det var då, under förlosssningen...