t0va skrev 2010-03-28 13:28:45 följande:
jotack... jag fick inte bära tunga kartonger i helgen när vi städade, jag fick inte ens gå in i förrådet utan fick stå i korridoren. Att man "bara" är lite trött tycker jag inte är skäl nog, men allt ska vara så planerat i våran värld, jag tror många ser bf som ett "bäst före" datum, och det är lite status om den kommer ut före det datumet. Visst jag kan förstå att man är trött, har ont och inte vill gå över tiden för man längtat, men 2 veckor extra är ingenting mot resten av livet sen. Själv hoppas jag på att den kommer komma ut i tid och jag inte blir så stor, men jag har medicinska problem som kan göra att jag har stor risk att bli helt sängliggandes den sista tiden. Fast man får bita ihop ändå. Jag vill ha ut den nu om det hade varit säkert, så trött på att inte kunna röra mig som förut, inte få träna eller vara lika självständig. Bla. får jag sammandragningar när jag rullar min rullstol, så det lär bli dryga månader i sommar. Men vad gör man inte för att få en liten bebis :)
Jag tjatade mikg till igångsättning i v.36+1, båda gångerna.
Tänker inte skämmas. Att vara gravid är den värsta upplevelse jag genomlidigt fysiskt och psykiskt.
t0va skrev 2010-03-28 13:32:36 följande:
mmm... jag köpte mitt begagnat också. Fyyy på mig. Man ska ju inte lita på någon annan även om det är ens föräldrar, syskon eller liknande. Vet inte om jag vågar ta emot kläder som är köpta av andra, tänk om de har doppat kläderna i alkohol så min bebis ligger och andas in de ångorna och blir alkoholist, jag som verkligen kämpat med att gå långa omvägar runt systemet och ölhyllorna på ica.
Men t0va då, inte kan du väl köpa ett begagnat babyskydd av någon du känner.

Det vet du väl att alla i grunden är oärliga och pedofiler, iaf män.