Fråga om pälsdjursallergi
Hejsan!
Hejsan!
Sambon här hemma är allergisk mot bl a hästar och får snuva, rinniga/kliande ögon, rethosta pch harklar sig ofta (retad hals?) när han hamnat i närheten av antingen en häst eller någon med stallkläder på sig. Så det bästa du kan göra är väl ett test hos läkaren och verkligen få svart på vitt?
Hej!
Jag är lite i samma situation. Har vart "förkyld" ett bra tag nu. Snuvig och det kliar i hals och öron. Var och kollade upp detta hos läkarn men han hittade inga bakterier. "Vad kan det vara då?" sa jag. Han sa att det kunde vara någon slags allergi. Så jag skulle testa att ta en allergitablett och se om det gick över... och jag tror det blev lite bättre faktiskt. Misstänker att jag har kvalster allergi!
Det finns jätte billig allergimedicin på apoteket. Kostar typ 19:- för ett litet paket.
Testa och se om du känner någon skillnad :)
jag är absolut ingen expert på området. men du bör kolla upp det! det kan allergi kan utveckla astma, så jag tycker inte det bara är att "strunta" i det!
Bra att du tänker så! önskar att fler tänker så:) Var själv allergisk mot hund när jag träffade min sambo. Och han hade en liten hund då :) Jag skulle aldrig i hela mitt liv be honom göra sig av med hunden. Jag gick o köpte lite allergitabletter istället. Och det häftigaste av allt!! Efter ett tag kände jag inte av någon allergi alls (även utan medicinen) och när den lilla underbara vovven flög till himmlen, bestämde vi oss för att inte ha hund igen, men efter ett tag tog vi hand om en omplaceringshund som är sååå go :)
Vill bara tillägge att försöka "bota" sig själv med att umgås med pälsdjur är inget man rekomenderar. Vill bara säga det! Det lät nästan som om jag förespråkade det:-O Det funkade på MIG iaf
Anna o Leia:
Men borde du inte känna av det hela tiden om det är allergi mot katterna?
Jag utvecklade allergi mot min hund och var ständigt snuvig och om jag tog mig i ansiktet så kliade ögonen och jag nös ofta...
Försvann när hunden försvann...hjälpte även med vanliga receptfria allergitabletter...