• L E A

Dagmamma i Växjö finns hon?!

Hej hopp!
    Dagmamman vi hade till vår son har slutat. Nu väntar vi vårt andra barn och vill inget annat än att hon/han också ska gå hos en dagmamma! Finns det någon kvar? Spelar ingen roll var i stan hon bor...

Snälla kom med tips! Har kollar på kommunens hemsida men där finns inte mycket info...

• Svar på tråden Dagmamma i Växjö finns hon?!
  • MissLillan

På söder öjaby och hovshaga finns. 

• L E A
    MissLillan skrev 2010-04-29 13:09:37 följande:
    På söder öjaby och hovshaga finns. 
    Var på hovshaga finns hon?! Kan du inte inboxa mig hennes uppgifter. Har mailat kommunen men det går trögt...
  • MissLillan

41658 är numret till Eva Harrysson på kommunen som har hand om barnomsorgen. Vet bara att hon sa att det fanns familjedaghem på de ställena när vi hade info om det på bvc.

• L E A
    MissLillan skrev 2010-04-29 20:09:41 följande:
    41658 är numret till Eva Harrysson på kommunen som har hand om barnomsorgen. Vet bara att hon sa att det fanns familjedaghem på de ställena när vi hade info om det på bvc.
    Tack!
  • Nadjalainen

Löste det sig?

Vet att det just nu (!) fortfarande finns 3 på Norr/gamla Norr/ Öster.

• L E A
    kanskeensladdis skrev 2010-07-25 20:48:01 följande:
    Löste det sig?

Vet att det just nu (!) fortfarande finns 3 på Norr/gamla Norr/ Öster.
    Jo, det har "löst" sig...Vi står i kö till en dagmamma på söder. Hoppas det dyker upp någon på lugnet/hovshaga eller där omkring.

Finns fler än tre, en på vintervägen, en på norr, en på öster, en på sandsbro, en på söder, en i öjaby, en på väst och två på teleborg det är uppgifter jag fått av Eva. Hon som hade passat oss bäst som var på kungsvägen har slutat men vi står kvar i söders kö så får vi se...
  • ellasåklart

Hejsan LEA!
    jag råkade snubbla över din tråd här idag... Gissa om jag blir förvånad! Jag är dagmamma, men kommunen säger mej att det inte finns några barn i kö till dagmamma o därför har jag inte fått jobba med mitt familjedaghem sedan 2008. Dom skyller på att politikerna vill ha bort ALLA dagmammor. Jag kämpar på o naglar mej fast. Jag  får hoppa runt inom kommunen med andra tillfälliga jobb hela tiden - jättejobbigt. Jag har hopp om att en dag få öppna mitt familjedaghem igen. Men hur ska man nå ut till folket om att man faktiskt finns?
    jag hoppas det löste sej för dej
    Glad

• L E A
    ellasåklart skrev 2010-08-25 14:11:19 följande:
    Hejsan LEA!
    jag råkade snubbla över din tråd här idag... Gissa om jag blir förvånad! Jag är dagmamma, men kommunen säger mej att det inte finns några barn i kö till dagmamma o därför har jag inte fått jobba med mitt familjedaghem sedan 2008. Dom skyller på att politikerna vill ha bort ALLA dagmammor. Jag kämpar på o naglar mej fast. Jag  får hoppa runt inom kommunen med andra tillfälliga jobb hela tiden - jättejobbigt. Jag har hopp om att en dag få öppna mitt familjedaghem igen. Men hur ska man nå ut till folket om att man faktiskt finns?
    Glad
    Men gud hur kan det komma sig?!
    Hon informerade mig om alla som fanns och det var inga problem att ställa sig i kö för just dagmamma. Nu är det inte aktuellt för vår del just nu men vi står redan i kö för att vara säkra på att komma med så tidigt som möjligt. Vår pojk är inte mer än 5 månader men som sagt så finns det inte många platser.

Var bor du? Vi står ju i kö till söder men vill helst ha någon lite närmare hovshaga/lugnet!
  • LeiaBus2010
    ellasåklart skrev 2010-08-25 14:11:19 följande:
    Hejsan LEA!
    Glad
    Det finns massor  som söker fortfarande... vi behöver en till vår dotter, trivs inte alls på sitt dagis och vi vill att hon ska känna sig trygg och TRIVAS! Hur går det i detta fallet för dig? Har du fått ngt jobb eller ska man behöva leta privat nanny??? *Ledsen & Orolig*
  • LeiaBus2010
    L E A skrev 2010-08-01 21:45:18 följande:
    Jo, det har "löst" sig...Vi står i kö till en dagmamma på söder. Hoppas det dyker upp någon på lugnet/hovshaga eller där omkring.

Finns fler än tre, en på vintervägen, en på norr, en på öster, en på sandsbro, en på söder, en i öjaby, en på väst och två på teleborg det är uppgifter jag fått av Eva. Hon som hade passat oss bäst som var på kungsvägen har slutat men vi står kvar i söders kö så får vi se...
    Lea, har du ngt nummer till en dagmamma i Växjö? Spelar ingen roll vart... vi vill inte ha våran lilla tjej på Dagis längre.....
    Tack.. {#emotions_dlg.flower} 
    har sökt och sökt förgäves och hittade nu din tråd 
Svar på tråden Dagmamma i Växjö finns hon?!