• agda8

När börjar gravidmagen synas ?

När börjar gravidmagen synas ? i vilken vec e vanligast ? hur va de för er ?

• Svar på tråden När börjar gravidmagen synas ?
  • maximum

Jag började använda mammabyxor i v.12-13 sen syntes magen lite i v.19 och vecka 21-23 började folk ana att det är en bebis på g och vecka 25 va det ingen tvekan längre för omgivningen

• misa85

jag tror att det är väääldigt individuellt. Jag väntar två småttingar och min mage syns, jag är nu i vecka 14 snart. Den har inte vart tydlig så länge utan det har mest sett ut som jag gått upp i vikt några veckor....

vilken vecka är du i?

• sommartjejen1

jag tyckte jag fick mage fort, men det va bara tarmar och allt som va så svullet... köpte mamma byxor men efter någon vecka va de stora så kunde jag använda mina vanliga kläder i ågra veckor innan jag vid v 15 började få bebis mage nu i vecka 20 har jag riktig bebismage

• agda8

Okej , e bara i vec 6 så än lär ju inte jag få de då :P fast min mage e stenhård och lite putig men de har nog me tarmarna och de att göra då ! när började ni köpa mammakläder ? ska jag köpa nu så att jag har tills de behövs . För nån gång under graviditeten måste man ju ha de lr ?

• Cecese

Med första barnet tog det till v. 25+ innan man såg det utan kläder och v. 30+ med kläder. Jag hade mina vanliga, höga jeans normalt knäppta till v. 22+. Jag hade inte mammakläder alls utan vanliga kläder hela graviditeten.

Mamma till ♀-98, ♀-03, ♂-06 och ♂ oktober -08
  • CeciliaB

Jag började med mamma jeans och kjolar i v.8 tror jag, inte för att jag hade nån bebis mage men mådde så fruktansvätr illa att de kändes bättre att de inte satt åt så över magen.

Jag kan fortfarande stänga mina vanliga jeans men får ont i magen efter bara en liiten stund, är nu i v 23.

Du får nog känna efter va som känns bra för dig helt enkelt...

• LilaRos

i vecka 17 köpte jag och började använda mammabyxor. i vecka 20 såg omgivningen.

• Mallas

Är i vecka 11 och använder fortfarande mina vanliga kläder. Har varit tvungen att arkivera något par byxor pga att de trycker för mycket över magen. Magen syns inte alls med kläder och pyttelite utan kläder.

• Jaja88

Jag köpte mammakläder i vecka 16. Då syntes magen lite! Jag är nu i v. 21 och nu är magen rund och hård och börjar se ut som en bebismage :)

Vill självklart tillägga att jag och sambon såg den tidigare och att det syntes utan kläder. Men nu börjar den bli svår att dölja även med kläder!

• smultron78

Det är nog vÄLDIGT olika, med min första tog det till vecka 21 innan det syntes att jag var gravid, med min andra runt vecka 18 & nu med trean syntes det redan  vecka 12...

Svar på tråden När börjar gravidmagen synas ?