• prinsessasmamma

Vad tycker ni om porr aktorer-strippor-prostituerade?

Diskuterade detta amne med ett par kompisar haromdagen....och ar intresserad av vad ni tycker om dessa manniskor som pa nagot vis saljer sig sjalva for pengar?

• Svar på tråden Vad tycker ni om porr aktorer-strippor-prostituerade?
  • Frontline

Deras liv deras val, jag bryr mig inte och det finns ju uppenbarligen en stor marknad för det samt mycket pengar...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • idiblon yes

Jag tycker inget mer än att jag oftast blir avis på deras kroppar.

• julmusten

Jag tror att de har skruvade bilder pa vad karlek ar, och hur man skall vara mot varandra i ett forhallande, men det ar i slutandan deras val att gora vad de gor.

• julmusten

Kan val tillagga att jag tycker industrin de jobbar for ar skitlabbig, och valdigt omansklig och diskriminerande. Men det har ju inte nagot med dem som personer att gora, och det finns andra industrier som ar labbiga med, tobak och alkoholindustrin t.ex.

• Guldrosen

Det är nog synd om de flesta som hamnar i denna "grupp". De har väl ofta drogproblem.

Jag glimmar som Guld och är vacker som en Ros
  • prinsessasmamma

Ja visst...jag tanker ocksa...deras liv och de far bestamma! Men jag maste erkanna att jag ser ner pa sadanna manniskor (fordomar) Jag tanker...varfor valjer man att salja sig sjalv nar man kan gora sa mycket annat har i livet? Det ar ju inte ett yrke man kan vara stolt over precis! Och de flesta som jobbar inom den industrin slutar helt plotsligt nar de blir foraldrar, varfor gor dem det om nu det dem holl pa med var sa fint och bra?

• Pormoicheia

Fast det är ju lite olika saker.

Porraktriser och prostituerade går inte riktigt att jämföra med strippor då strippor inte har samlag (i normala fall iaf).

Men för att svara på frågan. Deras liv, deras beslut. Om de medvetet valt det så fine, om de inte gjort det så är det en helt annan sak.

Jag ser inte varför de skulle ha problem med just detta med kärlek. Däremot så blir ofta de som har samlag i sina yrken  "skadade" av sexet. Deras syn på vad som är normalt sex kan nog ofta bli lite skev.

Apprentice Moraltant *back in action*
  • diamanten
    Pormoicheia skrev 2010-03-28 15:28:56 följande:
     Deras syn på vad som är normalt sex kan nog ofta bli lite skev.
    Finns det någon definition av vad normalt sex är?
  • julmusten

Jag tror tvartom fran Pormoicheia att just sexbiten ar de ratt sa OK med, (de ar nog fatkiskt riktigt javla bra pa det eftersom de jobbar inom den branchen), men att forhalla sig till sex och karlek tillsammans tror jag inte de riktigt har koll pa. Det finns ju en massa manniskor som inte jobbar inom sexbranchen som inte heller kan forhalla sig till sex och karlek pa ett halsosamt satt, men att kunna distansera sig sapas langt fran sig sjalv sa att man kan tjana pengar pa sin sexualitet i ett samhalle dar sex ar lite tabu och framforallt intimt och privat tror jag tyder pa att man inte mar helt bra. 

Sen sa kanske det inte ar sa att strippor har samlag med sina kunder, men de objektifieras pa samma satt som porrskadisar och prosituterade, och de saljer trots allt sin kropp allihopa.

Och jaa, det finns kanske nan lycklig hora/strippa/porrskadis nanstans, men majoriteten tror jag ar olyckliga och trasiga, for att det kan rakas finnas en glad typ sa tycker jag inte att man automatiskt skall anta att alla ar det.

• Clobberella

Jag känner ingen och kan därför inte ha en åsikt.

• Pormoicheia

"Jag tror tvartom fran Pormoicheia att just sexbiten ar de ratt sa OK med, (de ar nog fatkiskt riktigt javla bra pa det eftersom de jobbar inom den branchen), men att forhalla sig till sex och karlek tillsammans tror jag inte de riktigt har koll pa."

Det var så jag menade men som jag inte fick fram ordentligt

Apprentice Moraltant *back in action*
  • diamanten
    julmusten skrev 2010-03-28 15:49:09 följande:
    Jag tror tvartom fran Pormoicheia att just sexbiten ar de ratt sa OK med, (de ar nog fatkiskt riktigt javla bra pa det eftersom de jobbar inom den branchen), men att forhalla sig till sex och karlek tillsammans tror jag inte de riktigt har koll pa. Det finns ju en massa manniskor som inte jobbar inom sexbranchen som inte heller kan forhalla sig till sex och karlek pa ett halsosamt satt, men att kunna distansera sig sapas langt fran sig sjalv sa att man kan tjana pengar pa sin sexualitet i ett samhalle dar sex ar lite tabu och framforallt intimt och privat tror jag tyder pa att man inte mar helt bra. Sen sa kanske det inte ar sa att strippor har samlag med sina kunder, men de objektifieras pa samma satt som porrskadisar och prosituterade, och de saljer trots allt sin kropp allihopa.Och jaa, det finns kanske nan lycklig hora/strippa/porrskadis nanstans, men majoriteten tror jag ar olyckliga och trasiga, for att det kan rakas finnas en glad typ sa tycker jag inte att man automatiskt skall anta att alla ar det.
    Håller inte med. Tror många strippor, porraktriser etc. är nöjda med sitt arbete. Långt ifrån alla är "trasiga", tror jag.
  • julmusten
    diamanten skrev 2010-03-28 16:58:24 följande:
    Håller inte med. Tror många strippor, porraktriser etc. är nöjda med sitt arbete. Långt ifrån alla är "trasiga", tror jag.
    Jag tror inte att de ser sig sjalva som tasiga och att de ar nojda med sitt arbete, men det behover ju inte innebara att det faktiskt ar sa.

Jag har nagra kompisar som ar strippor och de ar jattenojda med sitt jobb, men de ar langt ifran normala vad det galler forhallanden och relationer till man i allmanhet. Och om man borjar ifragasatta deras val i livet sa blir det ratt sa snabbt klart att de egentligen inte mar sa bra, men maste tanka att deras val ar bra for att overleva. Utan pengarna de tjanar pa att visa upp sig skulle de vara hemlosa typ, nar man lever under sana forhallanden sa ar nog det mesta helt OK.
Svar på tråden Vad tycker ni om porr aktorer-strippor-prostituerade?