• Tjohalia

hostmedecin till små barn??

Min 6 månaderstjej har blivit förkyld över natten. Hon hostade rätt så mycket i natt och jag undrar om det finns hostmedecin till så små barn??

• Svar på tråden hostmedecin till små barn??
  • Pablo

Jag fick hostmedicin utskrivet på recept igår till min kille. Jag tror de är för unga för de hostmediciner apoteket har som inte är receptbelagda.

• Maiah

Ring doktorn och be att få molipect utskrivet. Funkar hur bra som helst. Fick det till min dotter när hon var mindre och var sjuk med hosta.

• Naimiez

Varm röd saft kan hjälpa också.

• Pablo

Vi tycker inte att Molipect hjälper så bra... Men det kanske behöver ges över tid för att göra susen? Nässprayet däremot är effektfullt.

• Tjohalia

okej, så då finns det inget receptfritt... Hon hostar ju nte jättemycket än... typiskt att allt sånt här ska hända då det är helg...

• Lilla Linnéa

Den receptfria hostmedicinen får inte ges till barn under 2 år. När min son hade hosta skrev läkaren ut Mollipect och Ventoline.

• mirresmamma

Bromhexin får ges till barn som är ett år och den är receptfri...visserligen ingen hjälp nu, men det kan ju vara bra att veta om ett halvår...stackars liten, hoppas att hostan ger sig..

Svar på tråden hostmedecin till små barn??