• Mamma och Mor

ICA´s egna blöjor i Liberopaketet?!

Idag öppnade jag senast inköpta blöjpaket, det är Libero storlek 3 jag köpt. Döm av min förvåning när jag hittar andra blöjor än Liberoblöjor i förpackningen{#lang_emotions_surprised}
    Hela detta ekonomipaket är fyllt av de blöjor ICA säljer som sitt eget blöjmärke. De är annorlunda i kvaliteten och fula dessutom med ett illgrönt tyck på. Hade jag haft för avsikt att köpa budgetblöjor så köper jag dem i så fall till budgetpris och inte som nu, fick betala högt pris för en budgetvara... ICA´s blöjor fungerar inte så vidare bra på sonen så det gör också att jag är missnöjd.

Är det fler som råkat ut för detta??
    Jag vet att Libero tydligen har problem att få sitt vanliga tryck på blöjorna och hade kanske förväntat mig vita blöjor - men inte att få ett annat blöjmärke i förpackningen. Jag känner mig smått lurad faktiskt{#lang_emotions_undecided}

~Miriam 061213 och Samuel 091127~
  • Svar på tråden ICA´s egna blöjor i Liberopaketet?!
  • Malleballebuse

Tidigare så vet jag att det var Libero som gjorde Icas blöjor men nu trodde jag att det var någon annan aktör på marknaden som gjorde dem.
    Tydligen så görs icas blöjor fortfarande i samma fabrik som Libero.
    Ring till kontakt nummret som står på blöjpaketet  och tala om vad som hänt så får du säkert "plåster på såren".
    Lite kul var det ju

• Little Ms Chatterbox

Det är ju inte så konstigt egentligen eftersom det är samma fabrik som tillverkningen sker i och kan tänka mig att det inte är så mycket som skiljer, förutom tryck och emballage.
    ICAs egna har lite annan "söm" i sidan och packas på ett annat sätt.

Vad hade du väntat dig för skillnad mellan de olika produkterna? Mer än priset på ett märke och namn som lägger mycket pengar på reklam och ett märke som säljer under affärskedjans namn och inte har så mycket reklam?

• vikarien

Dom tillverkas på samma ställe så har väll blivit heltokigt i maskineriet förmodligen =) Ring dom så får dom fixa nån bra kompensation!

• Petra 1980

Jag skulle ockå ta kontakt med Liberos kundbetjäning och berätta vad som hänt!

• Veladis

En bekant fick tvärtom, Liberoblöjor i ICA-blöjpaket!

jag har hört att det vrit mycket strul i fabriken. Det har varit flera trådar på FL om det.

• Queenie70

Är det så att de görs i samma fabrik? Ungefär som med dammsugare då.

Där man kan göra billig volta på morgnen, och på em, så gör man dyra elektrolux och bara smackar på ett annat hölje och höjer priset...Haha..

Då är jag verkligen glad att jag inte gått på märkeshysterin och glatt och nöjt köpt icas märke hela tiden.

Fick nån kupong på pampers häromveckan så jag köpte ett paket av det, och skillnaden i kvalitet var verkligen zipp, nada, noll....

• Mamma och Mor

Jag har haft ett paket ica-blöjor och de är tunnare, sladdrigare och luktar mer än Liberos egna. Jämför just nu en av dessa "fuskblöjor" och en vanlig Libero, och nog är det skillnad alltid...
    Mest sur är jag över att ha fått betala mer för en ( i mitt tycke) sämre vara. Vill jag ha billiga blöjor så vill jag inte heller betala hur mycket som helst för dem. Sedan är det ju så att man förväntar sig att få den produkt förpackningen anger och inget annat :)
    Har också hört att Libero tillverkat Ica´s blöjor men trodde inte det fortfarande var så men tydligen är det så det förhåller sig.

Då var det som jag trodde, är inte ensam om att ha fått konstigheter i blöjpaketet{#lang_emotions_wink}

~Miriam 061213 och Samuel 091127~
  • Akrobaten

Komiskt men det är väl eg inte fel på ica´s blöjor? Har provat de och tyckte de funkade bra, och faktum är att hos oss är libero billigare då man får lite rabatt när man handlar för 200 kr vilket man väl gör för jämnan. Då är ica´s 10 kr dyrare . Skulle nog inte kalla de för budget men föredrar oxå libero hellre, är nog en fixation.

`´`´~ Theodor 060722 ~`´`´ Syskon med BF 100430
  • ekholm

Jag fick också så och mailade då Libero och då bad de mig skicka in en blöja och skriva hur många av blöjorna i paketet det gällde, gjorde det och det tog bara ett par dagar så fick jag 2st 50:- rabattkuponger på posten.

Ett tips kolla noga så ser man genom plasten hur blöjorna ser ut, sist jag köpte vad det nästan bara icas tryck på Libero blöjorna på hyllan, men hittade till slut rätt tryck
Svar på tråden ICA´s egna blöjor i Liberopaketet?!