• Pebbles82

När lär sig barnet gå efter att ha gått med lära-gåvagn?

Jag har en 8-månaders tjej här hemma som alltid varit ett fan av att stå och "gå". Hon har suttit själv sen 5-månaders ålder, men har aldrig visat några tendenser till att vilja krypa. Hon kan självklart stå i krypställning till och från, mest om hon verkligen vill nå något, men sätter sig sen direkt platt på rumpan igen.

Nu har hon fått en lära-gåvagn som hon de senaste dagarna börjat knata runt i lägenheten med. Och genast blir jag nyfiken.

Hur länge gick Era barn med lära-gåvagn innan de lärde sig att gå själva?

(OBS! Jag har ingen vilja/behov av att hon ska lära sig gå NU, jag är bara nyfiken!)

• Svar på tråden När lär sig barnet gå efter att ha gått med lära-gåvagn?
  • luckyme83

min son började gå med lära-gåvagn när han var 8 månader..nu är han 11 månader och kan fortfarande inte gå...han kan stå själv, men har inte tagit något steg än... 

• Michisen

Hm. Tror sonen var sju, åtta månader när han knatade runt med lära-gå-vagnen. Tog stapplande steg på egen hand vid tio månaders ålder. Skulle säga som så att det är högst individuellt, det där. Tycker de att det är roligt med lära-gå-vagnen så är det ju jättekul! :) Vi lade en vikt i vagnen så att den inte välte lika lätt.

• Niinis

min tjej blir 8 mån nästa vecka och jag har inte änns packat upp vagnen än {#lang_emotions_laughing} hon skulle nog inte kunna än, kanske om någon månad. Ålar gör hon för fullt.

• Rumpetroll

Jag vet inte svaret på frågan. Men min tös på 8,5 mån börja med gåvagn vid 6,5 mån (tidigt) Igår tog hon sina första steg, men det dröjer nog lite tills hon går mer än 2-3 steg. Hon måste hitta balansen först Så det där är nog olika beroende på hur intresserad barnet är.

• LuMa

Minns inte när barnen började med gåstolen men jag gissar att det var runt 7-8 månader..
    Sonen började gå vid 13 månader och dottern började springa (hon hoppade över att gå) när hon just hunnit bli 9 månader.

• luckyme83
    LuMa skrev 2010-03-28 20:57:56 följande:
    Minns inte när barnen började med gåstolen men jag gissar att det var runt 7-8 månader..Sonen började gå vid 13 månader och dottern började springa (hon hoppade över att gå) när hon just hunnit bli 9 månader.
    vet inte om du skrev fel med gåstolen...
    för i tråden pratar vi om lära-gåvagn =)
  • Pebbles82
    luckyme83 skrev 2010-03-28 17:37:40 följande:
    min son började gå med lära-gåvagn när han var 8 månader..nu är han 11 månader och kan fortfarande inte gå...han kan stå själv, men har inte tagit något steg än... 
    Mysigt! :)
    Dottern kan inte stå själv ännu, så jag räknar inte med att hon går på länge än!
  • Pebbles82
    Michisen skrev 2010-03-28 18:07:24 följande:
    Hm. Tror sonen var sju, åtta månader när han knatade runt med lära-gå-vagnen. Tog stapplande steg på egen hand vid tio månaders ålder. Skulle säga som så att det är högst individuellt, det där. Tycker de att det är roligt med lära-gå-vagnen så är det ju jättekul! :) Vi lade en vikt i vagnen så att den inte välte lika lätt.
    Vi har en stor HTML bok ligger däri nu så att den inte tippar, det verkar fungera bra.

Och ja, för oss ÄR det en stor lättnad att hon gillar den. Hon blir ju lagom lätt frustrerad och har inget tålamod annars. Att sitta och leka duger ju bara några få sekunder, sen vill hon bara stå och gå.
  • Pebbles82
    Niinis skrev 2010-03-28 18:50:27 följande:
    min tjej blir 8 mån nästa vecka och jag har inte änns packat upp vagnen än  hon skulle nog inte kunna än, kanske om någon månad. Ålar gör hon för fullt.
    Min ålar definitivt inte, men gå med gåvagn kan hon. Tänk så olika det kan vara! :)
  • Pebbles82
    Rumpetroll skrev 2010-03-28 20:55:40 följande:
    Jag vet inte svaret på frågan. Men min tös på 8,5 mån börja med gåvagn vid 6,5 mån (tidigt) Igår tog hon sina första steg, men det dröjer nog lite tills hon går mer än 2-3 steg. Hon måste hitta balansen först Så det där är nog olika beroende på hur intresserad barnet är.
    Coolt! :)
    Här är stegen långt borta tror jag, om inte för att hon inte kommer kunna, men hon är lat och feg med... Tur för mamman, för då får jag lite lugnt!
  • PVeraB

vår stora tjej gick öht inte med lära-gå vagnen. Hon välte med den sen ratade hon den, men gick ändå vid 9.5 mån. Minns inte när hon fick läragåvagnen

• LuMa
    luckyme83 skrev 2010-03-28 21:02:53 följande:
    vet inte om du skrev fel med gåstolen...för i tråden pratar vi om lära-gåvagn =)
    sorry, blev en liten tankevurpa där. :)
    Men lära-gåvagnen var nog i samma tidsspann den med. :)
Svar på tråden När lär sig barnet gå efter att ha gått med lära-gåvagn?