• Anonym

Jobbar du med urinvägsinfektion?

Har åkt på uvi och mår inte bra..har feber och är jättetrött. I morgon är det ju jobbdags men jag kommer nog vara hemma pga detta. Har aldrig hört ngn som är sjukskriven för uvi..de flesta kämpar väl iväg...Känner mig liksom lite vek..

• Svar på tråden Jobbar du med urinvägsinfektion?
  • Pixxiedust

Nejmen stanna hemma och kurera dig!
    Jag hade inte jobbat med UVI.

• Anonym

Tack..är en sån som mår piss direkt jag har lite feber..och man ska ju inte jobba med det men många kör liksom på ändå känns det som.

• Pixxiedust
    Anonym skrev 2010-03-28 19:05:06 följande:
    Tack..är en sån som mår piss direkt jag har lite feber..och man ska ju inte jobba med det men många kör liksom på ändå känns det som.
    Ja, men tro mig. Ingen kommer tacka dig för att du kör slut på dig, eller för att du drar iväg och jobbar när du är sjuk och egentligen inte orkar.
  • Anonym

När jag har uvi, pissar jag blod vart femte minut och det svider som om någon stuckit upp en kniv.

Så svaret är nej.

• Champagne

Jag är sjuksköterska och hade helt klart stannat hemma om jag mått dåligt av en urinvägsinfektion. Det tar ju bara nån dag sen känner man sig bättre när man tagit antibiotika, och man kan jobba igen.

• Blåbärsmuffin

Ack, jag fick vänta i en vecka på urinodling innan jag fick nån antibiotika (är gravid) så jag jobbade med uvi. Jag hade gärna stannat hemma, men jag hade varit hemma en vecka innan dess... (och de gnäller som f*n på mitt jobb när man är sjuk ofta). Det är ju dessutom ett evigt springande på toa när man är drabbad, och har man dessutom feber och mår dåligt av det så ska man ju inte slita ut kroppen ännu mer.

Vila, drick mycket och krya på dig!

Svar på tråden Jobbar du med urinvägsinfektion?