• Kakmonster

Vilken "Newborn"-blöja tycker ni är bäst?

Hej!
    Som rubriken lyder.
    Har nu bytt till Liberos blöja i stl 1 (hade deras prematurblöjor dessförinnan), men vet inte riktigt om jag gillar dom. Pampers blir hon röd av. Vet nån hur bla Huggies är? Obs, det är "newborn" storleken jag intresserad av, oavsett märke!
    Min dotter är 4 veckor och väger drygt 3kg och är ganska smal...och helammas.

Hejs!

• Svar på tråden Vilken "Newborn"-blöja tycker ni är bäst?
  • luckyme83

jag har bara använt liberos tycker att dom är bäst...fast jag tror inte att jag hade neewborn..jag gick nog direkt på 2.an..sonen vägde 3.5 kg när han föddes...

• anirac1

Jag har testat Huggies till sonen nu e iofs 3 mån men gillar dom INTE. Dels tycker jag dom e stela sen väldigt långa.... Personligen tycker jag bäst om Libero medans gillar Pampers så dom har lilleman.

• Kakmonster
    anirac1 skrev 2010-03-29 04:13:06 följande:
    Jag har testat Huggies till sonen nu e iofs 3 mån men gillar dom INTE. Dels tycker jag dom e stela sen väldigt långa.... Personligen tycker jag bäst om Libero medans gillar Pampers så dom har lilleman.
    Tack för beskrivningen av Huggiesblöjan, då tror jag inte att den passar min lilla plutta.
  • Kävlingetjej

vi har haft huggies hela tiden sen födslen o gillar dom jättemkt, spec i början då konsistensen på avföringen inte va så fast direkt, på både pampers o libero kom bajset upp på ryggen liksom...

visst som nån annan säger här att dom är långa o smala, men dom passar till vår dotters rumpa iaf, är det nån lite större bebis så passsar dom nog inte lika bra 

• Trollet Ludenben

Vi hade libero prematurblöjor och sen skulle vi ha storlek 1... den läckte som ett såll. storlek 2 med.... huggies var bäst då. Nu kan vi ha libero igen, nu är dom bäst. Varierar från ålder till ålder allt eftersom kroppen förändras vilket som sitter bäst verkar det som.

Älskade ungar
  • Nasse7

Vi körde Huggies med vår son när han var liten. Tyckte de var tunnast av Newborn-blöjorna och ändå läckte de aldrig. Libero läckte för vår son.

• svalsta

libero! funkar bäst på min 2 veckors! pampers läcker igenom kläder jämt..

• LilaRos

till vår som fungerade ingen newborn blöjam så bra. Men libero och pampers var sämst. Läckte mäst från dom. Me han hade en slags skena mellan bebeb som gjorde att blöjan itne kunde svälla upp.

Men jag tyckte iaf att panpers såg skönast ut, men det blev till att använda eurochoppers och byta en gång i timmen typ. Men de gillade jag inte speciellt. Kändes inte alls sköna.

När han kom upp till stl 3 så var willys (OBS STORPACK) de bästa. väldigt mjuka och sköna. (inte samma bljöja i de mindre paketen)
    Tycker de påminner mycket om pampers (även som nweborn då) så om han inte hade haft den skenan så hade det nog vart panpers här!
    Men ja, din dotter blir ju röd av pampers.

• Suneboll

Vi tyckte allra bäst om Huggies...provade både Libero o pampers...pampers är äckliga, Liberos är bra men dyra...Huggies kostar bara 35kr/pkt på Willys

• sommar2001

Vi har haft pampers från dag 1. Har testat Libero och Ica men de fungerar inte alls. Dottern blev också röd i rumpan från början men det spelade ingen roll vilka blöjor hon hade.

• Kakmonster

Tack för många svar!

Kan berätta att vi nu använder Pampers, fast hon blev röd av dom tidigare, men det var nog bara en engångsföretelse för nu blir hon inte alls röd! Det jag gillar med dom är att dom är mjukare än Libero och sluter tätare runt benen, men dom kan kännas lite svampiga och man känner av när hon kissar i blöjan när hon sitter i knät. Det blir alldeles varmt och man tror att det skall rinna igenom! En vacker dag skall vi även testa Huggies med...

• TvåTrollungar

huggies blev min röd i rumpan av (newborn) inte de större. Pampers och Libero i första storlekarna var lika bra men sen blev det pampers då dom har newbornblöjor i större storlek, då min vägde ca 4-6 kilo hade hon ju fortfarande lös bajs och då fungerade inte liberos vanliga utan då blev det pampers newborn.

Svar på tråden Vilken "Newborn"-blöja tycker ni är bäst?