• TessanE

SMEG KYL

Jag har blivit frälst... Är ute å letar efter de billigaste alternativen å hittils har jag nog sett det billigaste alternativet på Ebay... någon som har erfarenheter från köp från Ebay?? Eller någon som har denna fantastiskt vackra kyl??

• Svar på tråden SMEG KYL
  • Linda1976

Ingen aning, men de är SÅÅÅÅÅÅ fina!! Var på MediaMarkt idag och köpte stavmixer, men dregglade över SMEGgrejerna de har. Bl a en kombinerad vask/kyl i rosa! Kyl under, vask ovanpå!

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • TessanE

visar de inga produkter på mediamarkt hemsida??

• Linda1976

nä - den är skit. Skulle gå in och kolla vilka stavmixrar som fanns, men icke... Då är Elgigantens sida bättre, men de har ju inte SMEG så det hjälper ju inte... Jag tror inte att de har iaf...

• sommar2001

El-Giganten säljer SMEG, har möjlighet att beställa samtliga produkter för den svenska marknaden.
    Kolla www.smeg.se

Om du köper via Ebay bör du tänke på från vilket land varan skickas. Inte helt säkert att du har garanti m.m och det kanske inte ens finns reservdelar att få tag på här i sverige.

• TessanE

Jag förstår...
    Någon som har en sådan här hemma? =)

• Linda1976

Hihi, nä - de är ju så opraktiska, tjocka med litet innerutrymme

• sommar2001

Kolla runt på den lokala marknaden. Vi har SMEG i butik men säljer varorna så snart någon har intresse så om den du vill ha finns i butik är de säkert glada om de får sälja demo exet.
    Det positiva för dig är att du förmodligen får varan till ett väldigt bra pris.
    Har bl.a haft tvättmaskinen med dörr och handfat på toppen i butiken, både i rosa och i blått. Har inte ens stått i butik 1 mån så visst finns det folk som har dessa udda produkter.

• TessanE
    sommar2001 skrev 2010-03-29 15:27:25 följande:
    Kolla runt på den lokala marknaden. Vi har SMEG i butik men säljer varorna så snart någon har intresse så om den du vill ha finns i butik är de säkert glada om de får sälja demo exet. Det positiva för dig är att du förmodligen får varan till ett väldigt bra pris.Har bl.a haft tvättmaskinen med dörr och handfat på toppen i butiken, både i rosa och i blått. Har inte ens stått i butik 1 mån så visst finns det folk som har dessa udda produkter.
    Vilken butik jobbar du i?

Hur opraktiska är dessa? Jag skulle helst vilja ha den största, med frysfack... men får nog bli enbart 168 kylen...
  • Vasen
    TessanE skrev 2010-03-29 16:50:24 följande:
    Vilken butik jobbar du i? Hur opraktiska är dessa? Jag skulle helst vilja ha den största, med frysfack... men får nog bli enbart 168 kylen...
    De är inte alls opraktiska på insidan, men lite utrymmeskrävande på utsidan. Sen vill de ju inte gärna stå inklämda mellan andra skåp heller . Funkar som vilken kyl som helst.
  • sommar2001
    TessanE skrev 2010-03-29 16:50:24 följande:
    Vilken butik jobbar du i?Hur opraktiska är dessa? Jag skulle helst vilja ha den största, med frysfack... men får nog bli enbart 168 kylen...
    Nej de är inte opraktiska men beroende på hur mycket utrymme ni kräver kanske ni inte blir nöjda om den blir för liten invändigt.

Gällande kvaliten så tillverkar inte SMEG skåpen själva. Det är Whirlpool och Gorenje som står för produktionen.
    Det som är bra att tänka på om man ska köpa ett kombinerat kyl/frys-skåp är att kolla hur elektroniken fungerar. Är det dubbla kompressorer, dubbla termostater, frostfri frys. Vanligast är att ett skåp med litet frysfack har en kompressor och en termostat vilket inte är att föredra.

Detta skåp http://www.smeg.se/Catalogue/Product/FAB32NE7.aspx?SID=2671864
    är att föredra då det har 2 kompressorer. Kostar givetvis mer och ska hålla mycket bättre/längre om du inte får ett måndagsexemplar.

Med tanke på priset skulle jag köpa ett Gorenjeskåp men de kan ha slutat att tillverka retrodesign.
    Sist jag jobbade, snart ett år sedan (är föräldraledig) så var de betydligt mycket billigare.

Får jag berätta vart jag jobbar utan att det ska ses som reklam eller annat som bryter mot reglerna??
  • TessanE

Jag vet inte =) Man borde väl få nämna namn på butik? Görs säkert hela tiden på inredningsforumen?

Svar på tråden SMEG KYL