• neelliee

Trötthet - PMS?

Känner mig i perioder helt vansinnigt trött. Har inte tänkt på det tidigare, men har nu märkt att det oftast är som väst veckan före mens. Slump, eller kan trötthet vara ett tecken på PMS? Tänker att man ju ofta är trött under grav, även i början då man inte är trött för att det är svårt att sova och gå och så.

Det är en helt galen trötthet, kan i princip somna sittandes på kvällarna trots tre koppar kaffe på raken och en kamp för att hålla mig vaken. Försöker jag skriva på datorn "glider" tangentbordet iväg. På dagen känner jag mig som när jag sovit bara någon timme - inte direkt sömning och "trött" är inte det första jag tänker på kanske, men förvirrad, desorienterad, "i min egen lilla bubbla" etc. Jag blir sån av sömnbrist.

Finns säkert massa skäl till trötthet. (Har kollat olika värden hos doktorn och de är ibland okej, ibland låga. Nu är de okej och trots det tror jag att jag ska trilla ner fårn stolen när som helst.) Men frågan är: kan man bli så sjukt trött av PMS? Skulle det kunna vara en anledning till att jag känner mig totalt utmattad en vecka då och då?

• Svar på tråden Trötthet - PMS?
  • kath69

Det kan absolut ha med det att göra! Hade själv något likande innan. Ofta trött och off vid mens, andra ggr tjurig, deppig, asocial. Var ju sådär kul. Nu äter jag Nutri5 sedan en tid och är så mycket bättre. Underbart! Det tycker min familj med {#lang_emotions_wink}

Svar på tråden Trötthet - PMS?