Han snarkar, måste vi sova i separata sovrum nu?
Jag har varit tillsammans med min sambo i snart 5år. Vi har aldrig haft problem med att sova tillsammans, förrän nu. De sista månaderna har han börjat snarka ordentligt. Och då menar jag ORDENTLIGT.
Jag sover som en fjäder, eftersom jag både är gravid och har småbarn sedan tidigare. Jag vaknar av minsta rörelse, vilket resulterar i att jag blir väckt otalga ggr under natten pga hans snarkningar. Jag har tvingats gå och lägga mig i sonens rum flera ggr för att ens kunna få liiite sömn innan det är dags att ge sig av till jobbet. Jag vet att hans mamma och styvfar har separata sovrum sedan många år tillbaka pga att den ene av dem (minns inte vem) snarkar. Jag är nu rädd att vi kommer tvingas göra likadant. Bebisen kommer om tre månader, jag måste ju kunna sova när bebisen gör det, jag kan inte bli väckt 7 ggr/timmen då!
Jag är jätteledsen över detta.
Har ni några tips mot hur man blir av med dessa snarkningar?
Nej, han har inte alltid snarkat, det har kommit under senare tid.
Ja, han är överviktig (vet att det kan vara en orsak till snarkningarna. Han var inte överviktig när vi träffades).
Ja, han lägger sig sällan före 02 på nätterna (ifall någon har en teori om att dåliga sömnvanor skulle ha ngt med snarkningen att göra).
*ledsen*