• studenten

Skjuta upp mensen-receptfritt?

Jag ska på semester snart och ska få min mens precis samtidigt. Jag har ätit Primolut-nor innan men har inte tid att gå till vårdcentralen för att fixa ett recept. Finns det några tabletter som är receptfria som kan skjuta på mensen?

• Svar på tråden Skjuta upp mensen-receptfritt?
  • annaaklinder

Cyklo-F finns receptfritt på apotelet. kan försena mensen några dagar eller minska blödningen kraftigt..

• studenten
    annaaklinder skrev 2010-03-30 13:32:18 följande:
    Cyklo-F finns receptfritt på apotelet. kan försena mensen några dagar eller minska blödningen kraftigt..
    Ska kolla upp det, tack för tipset! :)
  • Pimpinellan
    studenten skrev 2010-03-30 13:36:58 följande:
    Ska kolla upp det, tack för tipset! :)
    Det är inget som ska användas för att ev skjuta på en mens och jag betvivlar starkt att det funkar. Det ska inte användas alls om man inte blöder rejält under mens. Det minskar inte blödningen speciellt mycket heller,men värt att prova när du väl har mens. Det är inget universalmedel som tar bort mensen direkt,det är tänkt för de som störtblöder.
  • studenten
    Pimpinellan skrev 2010-03-30 13:43:43 följande:
    Det är inget som ska användas för att ev skjuta på en mens och jag betvivlar starkt att det funkar. Det ska inte användas alls om man inte blöder rejält under mens. Det minskar inte blödningen speciellt mycket heller,men värt att prova när du väl har mens. Det är inget universalmedel som tar bort mensen direkt,det är tänkt för de som störtblöder.
    Jag förstår det men ska nog testa ändå :)
  • skorpionen80

Men ring idag då och be dem skicka receptet till apoteket, så har du det där inom några minuter.

Svar på tråden Skjuta upp mensen-receptfritt?