Marleen skrev 2010-04-06 12:55:05 följande:
jag bor i skåne men lider av samma problem om dej... jag ska ha mitt tredje barn om ca 4 veckor... bli igångsatt just pga av min rädsla v 38+0... blev de med min andra också v39+0... jag går hos en KLARA-BM på sjukhuset inne på förlossningsavdelningen som just har hand om mammor med dessa besvären. prata med din BM om detta så skickar hon en remiss till din KLARA eller aurora BM på ditt sjukhus...
Hur gick det förra gången? Minskade rädslan iom att du blev igångsatt dvs du hade mer kontroll över situationen från början till slut?
Att jag frågar är för att jag är i samma sits... har två tidigare vaginala förlossningar bakom mig och nu går jag hos spec-läkaren på spec-mödravården och antingen blir det snitt alt så får jag EDA när tappen är mogen men innan jag öppnat mig. (Min rädsla kommer sig av det jag upplevt under "mognadsfasen" i värkarbetet, dvs innan EDA normalt sätts in. Så att få en EDA från början skulle kunna "rädda" mig från snitt men jag vet inte... som tur är så är valet mitt men det är ett stort beslut så jag har en del å tänka på).