• MaryD

Dyra el billiga skor till 1-åring?

Min yngsta son är snart 15 månader gammal. Till hans storebror köpte jag alltid dyra (bra?) skor, t ex Kavat, då jag ansåg det vara viktigt med en fotriktig sko när fötterna är så "nya" och ska formas.

Men nu undrar jag, är det nödvändigt att köpa dessa dyra skor? Finns det billigare skor som är minst lika bra? Det jag tycker är bra med Kavats skor är att de är höga i skaftet och därmed ger stöd åt foten och vristen. Men finns det andra billigare skor som ser likadana ut? 
  • Svar på tråden Dyra el billiga skor till 1-åring?
  • zanna80

Vet inte om det finns billigare liknanade, men tänker likadant som du gjorde med din första son.
    Barns fötter ska ha stadiga och bra skor, så jag skulle inte köpa billigare och på så sätt kompromissa med kvaliten.

♥ Lovisa ♥
  • Acnaib

Det finns liknande skor som är billiga - ja! Men kvallitén är ju inte alltid lika bra. Sen kan mn ju fråga sig hur länge de små har skorna. Oftast hinner de inte ens bli lite slitna innen de vuxit ur dem :P

Dock läste jag på en sida någon stans att det inte allid var bra med högt skaft, eftersom barnet då får stabilitet utan att behöva göra nåot själv. Om man istället har läre skor så tvingas barnen hitta en egen stabilitet och tränar upp musklerna bättre.
    Men... jag vet itne alls om detta stämmer.
    Till min dotter (15 mån) köper jag "bra" skor, men inte Kavat eller liknande. Utan jag försöker hitta billigare allternativ, då hon ju ändå växer ur dem så fort. Jag är dock itne så noga att skorna ska ha högt skaft. Nu i vinter var det ju praktiskt, men nu till våren/sommaren får hon låga "vanliga" skor.

• MaryD
    Acnaib skrev 2010-03-29 11:52:47 följande:
    Det finns liknande skor som är billiga - ja! Men kvallitén är ju inte alltid lika bra. Sen kan mn ju fråga sig hur länge de små har skorna. Oftast hinner de inte ens bli lite slitna innen de vuxit ur dem :P Dock läste jag på en sida någon stans att det inte allid var bra med högt skaft, eftersom barnet då får stabilitet utan att behöva göra nåot själv. Om man istället har läre skor så tvingas barnen hitta en egen stabilitet och tränar upp musklerna bättre. Men... jag vet itne alls om detta stämmer. Till min dotter (15 mån) köper jag "bra" skor, men inte Kavat eller liknande. Utan jag försöker hitta billigare allternativ, då hon ju ändå växer ur dem så fort. Jag är dock itne så noga att skorna ska ha högt skaft. Nu i vinter var det ju praktiskt, men nu till våren/sommaren får hon låga "vanliga" skor.
    Men vad för slags skor köper du nu till våren då? Var hittar du alternativen till de dyra skorna? 
  • BlommyNess12

Jag stirrar mig inte blind på märket, jag letar efter billigare alternativ. Man känner ju igen en bra sko när man ser den!

• BlommyNess12
    MaryD skrev 2010-03-29 12:06:19 följande:
    Anser ni den här vara fullt duglig? www.stadium.se/mode/juniorskor/sneakers/05941... Själv är jag så insnöad på att de ska ha höga skaft, att jag är skeptisk till vanliga sneakers och dyl. Kanske får jag vidga mina vyer lite  
    Svårt att säga, jag vill gärna känna på skon, insidan och formen, hur tjock sulan är, är det vattenavstötande etc etc.

Här kan man iallafall inte ha lågskor ännu, vet inte hur det är hos er, men vi har drygt 1 meter snö fortfarande.
  • Flickan och kråkan

Hade inte högt skaft till min äldsta när han började gå och tänker inte ha det till yngsta heller. De ska helst ha så lite "stöd" som möjligt för att träna muskulaturen....helst gå barfota, men det är ju inte alltid möjligt . Jag har köpt bra skor, men ändå inte lagt ner en förmögenhet på en sko som är urväxt 3 månader senare.

• SunShine8711

Snällaaaaa kan någon hjälpa mig?

Jag ska till gynekologen idag men jag har fått min mens sedan i lördags, tar dem emot mig då? jag har väntat på den här tiden i 4 månader nu. har nån varit med om samma sak?

tacksam för svar!

• BlommyNess12
    SunShine8711 skrev 2010-03-29 12:11:41 följande:
    Snällaaaaa kan någon hjälpa mig? Jag ska till gynekologen idag men jag har fått min mens sedan i lördags, tar dem emot mig då? jag har väntat på den här tiden i 4 månader nu. har nån varit med om samma sak? tacksam för svar!
    Hej! Du kan starta en egen tråd med din fråga, du hittar det på vänster sida under "Forum", fjärde länken, "Nytt inlägg".

Lycka till!
Svar på tråden Dyra el billiga skor till 1-åring?