• Tulip

Vad handlar låten "You Raise Me Up" om?

Är det en låt man skulle kunna ha på ett bröllop? Hjälper en kompis spåna... Om inte hon vill ha den tar jag den kanske själv! Inte för att det är dags än, men ändå.

Obs! Texten har jag. Jag vill bara veta hur ni tolkar den.

• Svar på tråden Vad handlar låten "You Raise Me Up" om?
  • Björkeli

Oja, den kan ni ha. Enligt min tolkning då!

För mig är det en otrolig kärleksförklaring o hyllning. (texten alltså)

• Tulip

Bra! Vill inte tipsa någon om en låt som är fel...

Men jag tycker så mycket om den själv, så jag kanske behåller den för mig själv, utan att säga något till henne... Är jag mycket hemsk då?

• Klatermaja

Det är utan tvekan en låt vi hade haft på bröllopet om vi gift oss i år. Nu fanns inte låten (eller vi hade inte hört den iaf) när vi gifte oss midsommarafton 2004. Låten är en perfekt symbol för min och makens kärlek och beskriver min lycka över att ha funnit en ängeel. Har låten nedskriven i mitt krypin

• Klatermaja

Med andra ord: JA, den passar utomordentligt bra till ett bröllop!!!

• sweedy

Ni kan absolut ha den på bröllop. Vad jag vet så är det en kristen sång. Jag har inte läst texten men jag tror att igenligen sjunger han väl att gud lyfter honom, men det passar ju ändå utmärkt i kyrkan.

• Klatermaja

Han nämner inte gud i texten, men det kan ju tolkas som att "you" syftar på gud. Vet inte om det som också var baktanken med låttexten???

• sweedy

Det är säkert baktanken. Om jag inte förväxlar honom med någon annan sjunger han många andra religiösa sånger. Flera kan säkert tolkas som kärlek till gud eller kvinna.

• nennie81

Vilken av versionerna hade du tänkt dig? *nyfiken*

• sebbeman

ÅÅÅÅ den låten älskar jag.......skulle absolut ha den på mitt bröllop....

Svar på tråden Vad handlar låten "You Raise Me Up" om?