• Äldre 29 Mar 12:17
    13762 visningar
    36 svar
    36
    13762

    om du handlar barnkläder/saker på loppis....

    HUr mkt är du villig att ge för fina saker?
    sitter och funderar då jag ska sälja nästa helg på loppis men har aldrig sålt innan, varit på en loppis själv så känner att jag inte vet vad som är rimliga priser....:

    hur prissätter man overaller - om ngn nu vill fynda emot hösten? har allt ifrån storl 56 till 80. sedan två täckdressar i stol 74 och 86 -  Vad skulle du vilja ge för en overall samt täckdress?


    klädesset - ex byxa och tröja / huvjacka som matchar?
    klänningsset med tillhörande body?
    stövlar storl 19, och 20?
    skor allt ifrån 19-23?
    bärsjal(ringsjal med beskrivning)?
    skötväska hård babybjörn?

     hjälp mig snälla!


    Johanna 2007-02-25 Linus 2009-02-02
  • Svar på tråden om du handlar barnkläder/saker på loppis....
  • Pumanp­rinsen
    Äldre 29 Mar 12:19
    #1

    Tror att lite bättre saker tjänar du med på att sälja på Tradera, tex märken.
    På loppis så tror folk att allt är grattis.


  • Äldre 29 Mar 12:23
    #2
    Pumanprinsen skrev 2010-03-29 12:19:20 följande:
    Tror att lite bättre saker tjänar du med på att sälja på Tradera, tex märken.På loppis så tror folk att allt är grattis.
    några saker lägger jag ut på tradera men det rör sig om MKT saker, kan inte lägga ut allt då det är 14 par skor, 9 säckar kläder, leksaker samt skötväska mmm
    Tar för lång tid att hålla på att göra annonser, packa och skicka.
    Johanna 2007-02-25 Linus 2009-02-02
  • Pumanp­rinsen
    Äldre 29 Mar 12:26
    #3
    mariahammarberg skrev 2010-03-29 12:23:50 följande:
    några saker lägger jag ut på tradera men det rör sig om MKT saker, kan inte lägga ut allt då det är 14 par skor, 9 säckar kläder, leksaker samt skötväska mmmTar för lång tid att hålla på att göra annonser, packa och skicka.
    Jag hade delat alltid det som är "fint" och säljer på Tradera sen allt som är "loppis"
    Inte så jobbigt om du ladar upp med prolist.
    Eller om du gör klädpacket.
  • Äldre 29 Mar 12:27
    #4
    mariahammarberg skrev 2010-03-29 12:23:50 följande:
    några saker lägger jag ut på tradera men det rör sig om MKT saker, kan inte lägga ut allt då det är 14 par skor, 9 säckar kläder, leksaker samt skötväska mmmTar för lång tid att hålla på att göra annonser, packa och skicka.
    Har samma problem som dig... fast jag har ca 3-4 säckar med kläder och lite skor m.m
    Skulle ta evigheter att lägga ut det på tradera eller så. Sen skcika bara det e ju heltidsjobb..nej tack.

    Nu väntar jag nr 4 till sommaren men jag vill ändå bli av me det mesta.
    ★ Hampus 990910 ★ Julia 061101 ★ Maxmillian 081124 ★ Bebis Bf Juli-10 ★
  • Pumanp­rinsen
    Äldre 29 Mar 12:28
    #5

    Leksaker hade varit loppis om det inte är fisher tex fär dom går rätt bra på Tradera.
    Sök lite på Trader så kanske du får en hum om vad saker kan gå för där.

    Sällan man säljer för dyra pengar på loppis,,,,


  • Miiuli
    Äldre 29 Mar 12:30
    #6

    Jag håller med tidigare. Sälj sånt folk känner till och är attraktivt på tradera. Direkt det är ett märke folk känner till, och det är i bra skick, är nog folk beredd att betala en slant.

    Handlar själv mkt på secondhand och där har folk en tendens att inte vara beredda att betala lika mkt.

    Lycka till!

  • Äldre 29 Mar 12:30
    #7

    Var på loppis igår vindoveraller från pop 100kr st var kvar när de stängde. De som kostade omkring 50kr såldes.


    Skor max 25kr. 
    Sen tröjor mm max 15kr. Många köper saker som kostar max 15kr
    Det är fint att peka
  • Äldre 29 Mar 12:31
    #8
    mariahammarberg skrev 2010-03-29 12:23:50 följande:
    några saker lägger jag ut på tradera men det rör sig om MKT saker, kan inte lägga ut allt då det är 14 par skor, 9 säckar kläder, leksaker samt skötväska mmmTar för lång tid att hålla på att göra annonser, packa och skicka.
    jag funderar oxå på loppis... men säljer allt billigt. 10-50 kr plagget eller nått, beroende på va det e...blir ju mkt pengar ändå.
    Så slipper man hålla på skicka och packa och skit.
    ★ Hampus 990910 ★ Julia 061101 ★ Maxmillian 081124 ★ Bebis Bf Juli-10 ★
  • Pumanp­rinsen
    Äldre 29 Mar 12:32
    #9
    Fåret Shaun skrev 2010-03-29 12:30:36 följande:
    Var på loppis igår vindoveraller från pop 100kr st var kvar när de stängde. De som kostade omkring 50kr såldes. Skor max 25kr.  Sen tröjor mm max 15kr. Många köper saker som kostar max 15kr
    Vilket fynd, vindoveraller från pop {#lang_emotions_surprised}
    TheSunset skrev 2010-03-29 12:31:05 följande:
    jag funderar oxå på loppis... men säljer allt billigt. 10-50 kr plagget eller nått, beroende på va det e...blir ju mkt pengar ändå. Så slipper man hålla på skicka och packa och skit.
    Tror det är vad man får räkna med om man säljer på loppis.
  • ia25
    Äldre 29 Mar 12:38
    #10

    Vi både köper och säljer en del på loppis. Vi brukar ha enhetspriser, sist så kostade klänningar, overaller, jackor, termobyxor, fleecekläder etc 20 kr styck och resterande tröjor, byxor, kjolar 10 kr styck.
    Det som kostade 20 kronor hade vi hängt på två klädställnignar bakom och bredvid bordet och det som kostade 10 kronor låg på bordet.
    Det är enkelt med enhetspriser, både för köpare och säljare.
    Visst är det tok-billigt med en overall för 20 kr, men jag har ju ingen användning för den längre!
    Det är inga märkeskläder vi säljer utan de säljer vi på tradera eller blocket.

    Sist fick vi in drygt 2100 kr! Vi sålde en hel del leksaker oxå.

    Älskar loppisar

Svar på tråden om du handlar barnkläder/saker på loppis....