jag har en bostadsrätt så det är hyra, lån och amorteringar. Bil har jag valt att vänta med för jag känner inget större behov av det för tillfället. elen är inte så farligt dyr, men har blivit dyrare senaste tiden, men men. sen har jag en boxer, internet och mobil räkning. Betalar för akassan med så jag har pengar när skolan är klar, sen spar jag till sonen och betalar av datorn som jag var dum nog att ta på avbetalning, sen självklart försäkringar. Men som sagt, det gäller att prioritera, vi äter bra mat, inte massa köpe pizza tex, bakar pasta själv och kokar sylt och saft (det går så fort). Sonen älskar att få vara med och göra allt sånt så ger oss umgänge och en billigare mat kostnad. jag är inte snål alls, men ekonomisk. vi gör det vi vill och äter det vi vill, men bara att allt görs från grunden. vi har inga husdjur och det tror jag hjälper oss mycket med. Vi har pratat om att skaffa ettt djur men sonen vill hellre ut och resa så då gör vi så med. Att vi får råd med massa resor är för vi jämför massor, sen tar jag fram några alternativ med bra pris och bra stället/hotell, sen väljer sonen vad som verkar roligast. Det är nog viktigt att ha ett mål vad man vill med pengarna varje månad, då vet man att man inte ska äta oxfilé varje dag. men jag kan säga att jag skulle lätt klara mig utan bidraget om vi bara skulle överleva, men vi vill gärna leva med.
om du tycker summan är liten från csn så kan du alltid kolla upp din möjlighet för bostadsbidrag.