• Snuskpudding

Hur länge försökte ni, och hur gamla var ni?

Jag är trött på att det aldrig blir något barn..Jag slutade med p-piller i november och ingen bebis.
    Hur länge försökte ni innan det tog sig, vad hade ni för preventivmedel innan och hur gamlar var ni?
    Har hört att rosenrot kan hjälpa till, är det något man kanske ska prova? Någon med erfarenhet av det?

• Svar på tråden Hur länge försökte ni, och hur gamla var ni?
  • Peaches82

3 månader tog det=) Jag är 27 och min kille 25. Jag åt p-piller innan..Du blir säkert gravid snart, men förstår att du blir otålig!

• Snuskpudding
    Peaches82 skrev 2010-03-29 15:28:18 följande:
    3 månader tog det=) Jag är 27 och min kille 25. Jag åt p-piller innan..Du blir säkert gravid snart, men förstår att du blir otålig!
    3 månader är väl väldigt snabbt egentligen? :O Grattis :P Man har alltid fåttt höra(t.ex från ungdomsmottagningar och liknande) att det är så enkelt att bli gravid och man blir gravid av att bara tänka på oskyddat sex nästan. Och nu så blir det inget. Fy det är trist att vänta.. trodde att det är enklare att bli gravid när man är ung, jag är 18 år snart och min kille 29, men tydligen inte.
    vet du ngt om rosenrot?
  • den kära leken

För oss tog det sig på försök nr 18 efter ca 16 månader. Vi är båda runt 30. Vi gick igenom utredning utan anmärkning. Under utredningen spolades mina äggledare och kanske gjorde det susen för två månader senare plussade vi.

• Snuskpudding

Oj, vilken tid det tar för vissa! Grattis :P

• Fiddle

Ja man trodde ju att det skulle bli nästan på direkten, som du säger så låter det ju så från ungdomsmottagningar och liknande...

Jag var 24 när vi började försöka och min kille 27. Efter 6 månader fick vi plus men det slutade tyvärr i missfall. Efter missfallet tog det bara 2 försök innan det tog sig igen och nu är jag i v 40 så snart kikar vår bebis ut =)

• Snuskpudding
    Fiddle skrev 2010-03-29 15:42:51 följande:
    Ja man trodde ju att det skulle bli nästan på direkten, som du säger så låter det ju så från ungdomsmottagningar och liknande... Jag var 24 när vi började försöka och min kille 27. Efter 6 månader fick vi plus men det slutade tyvärr i missfall. Efter missfallet tog det bara 2 försök innan det tog sig igen och nu är jag i v 40 så snart kikar vår bebis ut =)
    Grattis :)
    Man tror att det ska gå på första försöket, men icke..
    Hoppas jag får en snart också :P
  • Ant85

8 månader av oskyddat sex, men hann väl bara med c:a 6 äl på den tiden.
    Jag 25 sambon 30.

• den kära leken

Så här efteråt känns det inte som så lång tid. Värst tyckte jag det var efter så där en 6 månader när det gick upp för mig att det kunde ta år. Innan dess trodde jag det skulle ta sig direkt.

Snuskpudding skrev 2010-03-29 15:39:16 följande:
    Oj, vilken tid det tar för vissa! Grattis :P
Svar på tråden Hur länge försökte ni, och hur gamla var ni?