• Svar på tråden någon som ska börja på pergo imorgon?
  • MollyMax

Inte imorgon men däremot om någon dryg vecka eller så när mensen kommer! Spännande!

• Finmamma

jag började sent igårkväll...kl 00 00 tog jag tab, kunde inte vänta tills idag heheheh

• Finmamma

på dag 5, 1 om dagen i 5 dagar sa min gyn till mig. Jag tog första dag 4 kl 00 00 på natten kunde inte hålla mig hahaha.

igår kväll tog jag tab nr 2..jag hoppas verkligen det funkar med enkel kur denna gången också 

• Finmamma

har din mens kommit än?
    förresten varför börjar du på pergo?
    själv har jag aldrig spontan mens el äl utan går på ppiller för att få mens, PCO vet du.

• MollyMax

Väntar mens runt den 7e sen börjar det (på dag 2-6)! Jag har visserligen både rätt regelbunden mens och äl, men tydligen en väldigt klen äl. Vi lyckades få till en liten son sist för drygt 3 år sedan så får hoppas det går likabra denna gången!
    Det låter som du också fått ett barn med hjälp av pergo? Hur många kurer fick du ta innan det tog sig? Hade du några biverkningar? Jag fick väldiga humörsvängningar då, men nu i efterhand är det rätt kul när man tänker tillbaks...

• fröken m
    Jag började med Pergo för första gången idag.
    Har försökt få barn i ca 3år.  Har väldigt oregelbunden mens och mina förväntningar på att detta ska fungera är inte allt för höga. Men det sista som överger en är hoppet =)

Följer med er här och hoppas på att vi alla ska få plussa!
  • Finmamma

jag har heller inte så många biverkningar...väntar på att jag ska få ont i äggstockarna som sist när jag hade äl men inget än...
    tycker också vi ska följas åt här...

idag är jag på dag 13...

• MollyMax

Jag har precis fått mitt livs överraskning!! Jag är GRAVID!! Jag kan knappt tro det är sant! Jag som satt här och väntade på mensen för att kunna börja med pergo... 3 test säger att jag är gravid så då måste det stämma, väl!?

• fröken m
    MollyMax skrev 2010-04-07 16:11:08 följande:
    Jag har precis fått mitt livs överraskning!! Jag är GRAVID!! Jag kan knappt tro det är sant! Jag som satt här och väntade på mensen för att kunna börja med pergo... 3 test säger att jag är gravid så då måste det stämma, väl!?
    Nämen oj! Grattis! Fy vad roligt. Ja efter 3 tester så kan du inte vara annat än jättegravid. Hoppas att du för med dej lycka till denna grupp så att vi alla får jubla.

Har du kämpat länge för ett plus?
    Grattis igen!
  • MollyMax

Tack, tack! Håller tummarna för att allt ska gå bra! Jag tog ut hormon staven i maj förra året men vi har inte direkt försökt genom att pricka in ÄL osv, men vi har inte heller undvikit ÄL så att säga. Så det var väl egentligen inte förrän för några veckor sedan vi bestämde oss för att försöka med en 2a, och tur var väl det! Så egentligen har jag ju inte "kämpat" men samtidigt tog det ju nästan ett år! Jag var helt och fullkomligt övertygad om att jag skulle behöva pergo igen!

• Finmamma

guuuud va roligt vilken känsla!!!! GRATTIS!!!!!!!!!!!!!!!!

jag undrar hur det känns att bli gravid när man minst anar de :))

jag väntar på äl men tror inte det blir någon, känner ju ingenting!

Svar på tråden någon som ska börja på pergo imorgon?