• Elsans

AAAAAH, jag blir galen! Finns det nåt som tar bort blåsor på tungan??

Sen igår har jag haft fyra blåsor på tungan och jag blir fan tokig snart. De gör så ont att jag knappt kan äta. Det enda jag vill är att ligga med tungan hängandes utanför i ett glas med isbitar men det kan jag ju inte göra hela dagarna.

Finns det NÅGONTING som hjälper, från apoteket eller huskur vadsomhelst??  Eller ska jag helt enkelt ta en nåljävel och sticka hål på dom?

• Svar på tråden AAAAAH, jag blir galen! Finns det nåt som tar bort blåsor på tungan??
  • OMWF

Aftex aloclair och aftamed gel finns på apoteket.

You're a wanker number nine!
  • Elsans

Jag har just varit och köpt den som heter  afta med gel. Hjälper i ungeför 2sek sedan är det lika illa igen. Köpte glass också, stackars mig som måste äta glass hela kvällen.

• Lady Namárië

Är det afteblåsor? Vissa blir hjälpta av de salvor som OMWF nämner. Tyvärr har den bästa salva, Kenacort-T tydligen utgått. Har man en snäll läkare kan man få ett recept på en hoprörd pasta med samma ingredienser, som heter Triamcinolon.

Ät folsyratillskott också. B-vitaminbrist (speciellt folsyrabrist) kan orsaka afte.

So say we all
  • Elsans

Vet inte vad afteblåsor är. Jag har nog vanliga förkylningsblåsor. Hjälper bara B-vitamin om det är afteblåsor?

• Ant85

Tomat brukar jag äta vid blåsor på tungan, då försvinner de rätt snart. {#lang_emotions_smile} Vad i tomaten det är som gör det vet jag dock inte.

• vikarien

En tuss med ren sprit som du håller imot en stund, det är grejen {#lang_emotions_wink} Svider gott en stund sen går det över!

• Champagne
    Lady Namárië skrev 2010-03-29 16:50:43 följande:
     Tyvärr har den bästa salva, Kenacort-T tydligen utgått. Har man en snäll läkare kan man få ett recept på en hoprörd pasta med samma ingredienser, som heter Triamcinolon. Ät folsyratillskott också. B-vitaminbrist (speciellt folsyrabrist) kan orsaka afte.
    menar du att man kan få nåt liknande Kenacort-T?? Jag som håller hårt i det lilla jag har kvar i min gamla tub. *favoritar big time*

Kenacort är det bästa jag har använt!
  • Elsans
    Ant85 skrev 2010-03-29 16:55:04 följande:
    Tomat brukar jag äta vid blåsor på tungan, då försvinner de rätt snart. Vad i tomaten det är som gör det vet jag dock inte.
    Men det måste väl göra jäääävligt ont???

Sprit har jag tyvärr ingen hemma.
Svar på tråden AAAAAH, jag blir galen! Finns det nåt som tar bort blåsor på tungan??