• sommarmor

hur ta bort? Färgpenna på bord

Min son fick tag i min cd-marker penna och gjorde ett konstverk på vårt lackade skrivbord. Finns det nån som har nåt bra tips på hur man kan få bort det? Har provat med allrengöringsspray (som tar bort alla sorters smuts) det funkade inte....

• Svar på tråden hur ta bort? Färgpenna på bord
  • Teskedsmamman

Pampers tvättlappar.

Vi har en typ av "intimdecificering" som man har till nyrakade områden och sexleksaker Den tog bort tusch på vår parkett

3 killar & i vecka 21 ☆☆ tesked.blogspot.com/ ☆☆ Virkaholic
  • far
    Teskedsmamman skrev 2010-03-29 18:16:05 följande:
    Pampers tvättlappar. Vi har en typ av "intimdecificering" som man har till nyrakade områden och sexleksaker Den tog bort tusch på vår parkett
    Jo men om det finns alkohol i bortagningsmedlet, då stryker ju lacken med... Slipa, grunda, lacka om. Eller slipa, spruta på lite lackfärg från burk. Beroende på hur stort konstverket är. (Glöm inte att ta' foto på det, häng det på väggen, inramat, som ett kärt minne!)
  • Teskedsmamman
    far skrev 2010-03-29 18:27:41 följande:
    Jo men om det finns alkohol i bortagningsmedlet, då stryker ju lacken med... Slipa, grunda, lacka om. Eller slipa, spruta på lite lackfärg från burk. Beroende på hur stort konstverket är. (Glöm inte att ta' foto på det, häng det på väggen, inramat, som ett kärt minne!)
    Det tog inte lacken på parkettgolvet iaf, och inte på köksbordet eller köksluckorna heller...

Har inte märkt någon som helst förändring på ytan alls faktiskt.
    3 killar & i vecka 21 ☆☆ tesked.blogspot.com/ ☆☆ Virkaholic
  • Miralicia

Fläcksudd/melaminsvamp, funkar som ett sudd på de flesta "konstverk". Det enda ag inte fått bort utan spår är kulspetspenna som tryckts in hårt i tapeten under ritandet så att bläcket hamnade i en fördjupning.
    Fukta svampen lätt, sudda som med ett vanligt sudd och torka efter med en fuktig trasa efteråt för att få bort suddresterna som svampen släpper ifrån sig.
    Finns flera olika märken - Ica har i eget märke även Vileda har melaminsvampar.

• carola1977
    Miralicia skrev 2010-03-29 18:29:47 följande:
    Fläcksudd/melaminsvamp, funkar som ett sudd på de flesta "konstverk". Det enda ag inte fått bort utan spår är kulspetspenna som tryckts in hårt i tapeten under ritandet så att bläcket hamnade i en fördjupning.Fukta svampen lätt, sudda som med ett vanligt sudd och torka efter med en fuktig trasa efteråt för att få bort suddresterna som svampen släpper ifrån sig.Finns flera olika märken - Ica har i eget märke även Vileda har melaminsvampar.
    Just det sådan hade vi förut. Den tog bort en hel del fläckar. Måste nog köpa det igen.
  • sommarmor

Tack, för alla tips. Hade icas tvättlappar hemma, dom funkade inte.... inte intimdecinficeringen heller....nu ska jag till affären och se om de har melaminsvamp så får jag testa det.....

Strecken har ljusnat efter mina borttagningsförsök, men ej försvunnit.

Har fotat konstverket... men nu verkar det ju som det kommer vara kvar live så att säga.

Svar på tråden hur ta bort? Färgpenna på bord