• Anonym (Trådstartaren)

Svullna blygläppar efter sex

Efter att jag har haft sex blir mina blygdläppar väldigt ofta uppsvällda. De gör ont i kanske en dag. Svullnaden går kanske ner efter ett dygn men det är ju jobbigt om man vill ha sex igen inom dessa timmar, vilket jag har haft och det gör inte så värst ont då men de ser ju förjävliga ut!
    Jag undrar om det är nån som vet om det här är vanligt eller om jag och min partner måste ändra vårt sex om jag vill undvika det här?

• Svar på tråden Svullna blygläppar efter sex
  • Zs1985

svullen blir man iom att man blir upphetsad och om man har tur får orgasm, blodet flödar ju dit ner så konstigt vore ju annars.
    Det är val bara så att din svullnad syns mest på blygdläpparna. Och sen så får man ju allt som oftast ganska så hårda stötar däremot ;)

Men om du känner obehag så lägg något svalt emot för at dämpa svullnaden och undvik tajta kläder dan efter (tajt+varmt=fortsatt svullen).

Och om du inte har ont efter första omgången sex så tycker jag att det bara att köra på.. som sagt, man blir ju svullen där nere oavsett :)

• Anonym

Okej, tack :) Det är någonting som kommit nu och har inte haft med andra jag har haft sex med så tänkte att det var nått fel nu men kanske det beror på att man har olika sorters sex med olika personer i så fall...

• Anonym

jag fåt jätte svullna blygdläppar om jag "gnider" mig för mycket mot min pojkvän under akten. det är något jag försöker undvika för att slippa just detta.. jag blir så svullen så det känns som man har en ballong mellan benen :)

• Patricia Sandell

det händer ganska ofta mig, jag gissar på att det är som en blandning mellan blodflöde och lite skavsår, pröva som zs1985 sa och lägg någonting svalt på efteråt och pröva och använda glidmedel vid sex. :)

Svar på tråden Svullna blygläppar efter sex