• Liineea

Vart pumpar ni hjulen på barnvagnen???

Ska man åka på macken??? Läste i en tidigare tråd att däcken kan explodera då.
    Har en liten pump hemma men den passar inte.

• Svar på tråden Vart pumpar ni hjulen på barnvagnen???
  • gryning2

Till vår vagn passar en vanlig cykelpump. Vi har en Brio från 2005.

• Liineea

Har en cykelpump hemma.. Varken Brio lufthjulsventil eller Crescentventil passar

• Sandrakim

Det kom med en liten pump till våran vagn. Den hänger till och med i ett litet fodral under själva sittdelen.

• Vickan I

Vi pumpar på macken. Funkar hur bra som helst. Tar 3 sek per hjul . Explodera? Man får väl ha koll på hur mkt luft man kör in!

(¯`°?.¸ ღ♥ Alvin 090104 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Sandrakim

Kolla där du köpte vagnen om de har någon specialpump som passar.

• Liineea

Får skicka iväg gubben på macken då.. Å hålla tummarna :P

• carola1977

Ja, macken vi också och det har gått bra i flera års tid. Snabbt går det .

• strojes
    Liineea skrev 2010-03-29 20:07:29 följande:
    Har en cykelpump hemma.. Varken Brio lufthjulsventil eller Crescentventil passar
    Du kan prova att gå till en cykelaffär och fråga efter ett tillbehör för att kunna pumpa däck med bilventil med en vanlig cykelpump.
    Har själv bilventil på min cykel och det funkar utmärkt med den extra lilla grejen som jag sätter på cykelns ventil och sedan pumpar med pumpen.
  • Liineea

Hur mycke ska man pumpa då? Ja tänkte de går ju så fort me en såndär bilpump.. Va ska de va för tryck i hjulen på barnvagn?

• carola1977
    Liineea skrev 2010-03-29 20:29:52 följande:
    Hur mycke ska man pumpa då? Ja tänkte de går ju så fort me en såndär bilpump.. Va ska de va för tryck i hjulen på barnvagn?
    På våra står det på sidan på hjulen. Annars borde det väl stå i instruktionsboken. Jag kan inte kolla nu för vår vagn är i mammas källare i väntan på bebis.
Svar på tråden Vart pumpar ni hjulen på barnvagnen???