• Carisma

    Hur få sugproppar att sitta bra på kakel?

    Jag har helkaklat badrum och har ingen lust att borra i kaklet. Har därför såna typ "korgar" i metall som sitter uppe med sugpropp. Lite titt som tätt åker de dock i golvet.
    Har någon nåt bra tips på att få sugpropparna att sitta bättre?

  • Svar på tråden Hur få sugproppar att sitta bra på kakel?
  • Posh Foxy Baby

    Har du rengjort ytan samt fuktat proppen lite och klämt i ordentligt, och inte haft nån tyngd i korgen på en stund?


    ٩๏̯͡๏)۶
  • Anatha

    Jag tycker inte sådana är bra det slutar alltid med att de dimper ner. Jag har satt upp krokar och saker med PL400 istället för att borra. Det är ett slags lim som fäster bra men som går att ta bort om man är envis.

  • Carisma
    Posh Foxy Baby skrev 2010-03-29 20:12:08 följande:
    Har du rengjort ytan samt fuktat proppen lite och klämt i ordentligt, och inte haft nån tyngd i korgen på en stund?
    Har inte rengjort ytan nej, vad skall man rengöra med för att få bra resultat?
    Fuktar proppen och låter den sitta ett tag utan tyngd gör jag jämt när jag sätter upp den
  • Tecken
    Carisma skrev 2010-03-29 20:21:02 följande:
    Har inte rengjort ytan nej, vad skall man rengöra med för att få bra resultat?Fuktar proppen och låter den sitta ett tag utan tyngd gör jag jämt när jag sätter upp den
    Kemiskt ren bensin.
  • Anatha
    Carisma skrev 2010-03-29 20:23:27 följande:
    Vart får man tag på det då? =)
    På vanliga mataffären ibland har de det i kassan. Tvättbensin brukar det kallas har jag för mig.
  • Carisma
    Anatha skrev 2010-03-29 20:25:17 följande:
    På vanliga mataffären ibland har de det i kassan. Tvättbensin brukar det kallas har jag för mig.
    Okej, får kolla min Ica ifall de har sånt.
    Är det sånt man kan få bort fettfläckar på tyg med?
  • pepsimax

    Har läst i nån tidning,såna här tips till hemmet folk skickar in.Där tipsade de om att pensla med äggvita på propparna  så ska de sitta bättre.

  • NmanGbg
    Jag har haft flera hyllor med sugproppar som har varit ganska lätt att få att fästa men när jag senast köpte en badrumshylla så var den helt omöjlig att få den att sitta kvar. Självklart så rengjorde jag jättenoga, kaklet var slätt och fint och jag provade alla tips som jag kunde hitta på nätet (saliv, tvål mm) men det gick bara inte att få propparna att sitta kvar.
     
    Efter som jag inte ville LIMMA dit dom så tänkte jag: Vad är det som (utan att man vill det) blir som klister och kan ibland sitta jättehårt? Jo korken på en öppnad saftflaska. Sockret gör att det blir som klister!
    Sagt och gjort, jag duttade några droppar outspädd saft på sugpropparna men belastade dom INTE direkt utan lät dom torka några dagar. Sedan ställde jag dit en massa saker och det satt fast och har nu suttit där i flera månader utan minsta problem.
    Alltså använde jag något som kan bli nästan som lim men som inte är det och som går att ta bort om man vill.
Svar på tråden Hur få sugproppar att sitta bra på kakel?