• Anonym (orolig)

kille med svårt att komma?

Hej hej!

Jag har lite pinsam fråga. Jag har börjat dejta en kille och allt känns jättebra. I lördags hettade det till och vi hade sex. Efter ett tag avbryter ha och säger att det är bäst att sluta innan det går för honom eftersom vi inte använda kondom (dumt jag vet). Jag använder dock p-piller och det var graviditet han oroade sig för. Jag tänkte inget mer på det då även om jag tyckte att det var lite konstigt. Killar brukar inte sluta innan det går för dem frivilligt. Dan efter på morgonen hade vi sex igen och även denna gång slutar hanefter ett tag. Jag förstår verkligen ingenting. Han sa fler gånger efteråt att det var skönt och pussade på migsom om han hade dåligt samvete. Jag har aldrig varit med om det här tidigare. Killar brukar enligt mina erfarenheter snarare komma för snabbt. Vad kan det vara? Är det inte skönt för honom? Tänder han inte på mig? Kan det vara för att han är nervös? Det är klart att tjejer kommer ju inte varje gång heller så det kanske är för mycket att begära att killar ska göra det? Någon som har liknande erfarenheter?

• Svar på tråden kille med svårt att komma?
  • Anonym (E)

Jag träffar en kille nu som i början hade skitsvårt att hålla ståndet uppe hela tiden, det liksom kom och gick lite och han slaknade helt emellanåt, vilket jag aldrig hade varit med om förut och tänkte att han kanske inte var så tänd. Han hade också svårt att komma, det liksom låste sig. Han berättade att han var nervös och att det alltid brukade vara precis så i början av en bekantskap/förhållande innan han känner sig avslappnad. Jag gjorde ingen stor grej av det, kanske för att jag känner igen mig själv i det att ha svårt att slappna av i början och han sa hela tiden att han verkligen tänder på mig, vilket ju kändes bra att höra. Nu är det stor skillnad, men jag blev också lite nervös där ett tag, när jag hade lättare att komma än han.

Lycka till! Jag tror det blir bra. :)

• Anonym (orolig)

Tack så mycket! Jag ska försöka att tänka så. Det är ju helt sant att man inte slappnar av i början och det är inte alls säkert att det går för mig heller. Jag har några tjejompisar som nästan aldrig kommer men det är av nån anledning normalt. Han verkar vilja träffas i alla fall och han hörde nyss av sigmed ett gulligt sms så jag antar att det inte kan vara ett så stort problem? Jag har dock inte tagit upp det ll och det kanske är bäst att låtsas som ingenting eller? Kanske blir jättejobbigt för honom om jag frågar om han vill att jag ska göra nåt speciellt?

• Anonym

Den enda gången jag varit med en kille som inte kunde komma, var när han hade en tjej och fick så dåligt samvete att han inte kunde ha sex.
    I övrigt så vet jag att min kille ibland kan ta väldigt lång tid på sig om han känner sig pressad.

Men det finns ju folk som har medicinska skäl till att inte kunna komma också. Varför inte fråga honom nästa gång ni ses?

• Anonym (orolig)

Tror du verkligen at det är en bra idé att fåga? Det känns som om det bir väldigt pinsamt för honom om jag frågar varför han inte kom när vi hade sex? Det kan ju vara en känslig fråga. Om det är för att han är nervös så lär han ju inte bli mindre nervös eller mindre prssad om jag tar upp det som ett problem?

• Anonym
    Anonym (orolig) skrev 2010-03-29 21:00:31 följande:
    Tror du verkligen at det är en bra idé att fåga? Det känns som om det bir väldigt pinsamt för honom om jag frågar varför han inte kom när vi hade sex? Det kan ju vara en känslig fråga. Om det är för att han är nervös så lär han ju inte bli mindre nervös eller mindre prssad om jag tar upp det som ett problem?
    Om det händer hela tiden så tycker jag du ska fråga. Ni är två i relationen och du har också rätt till ett fungerande sexliv. Du behöver ju inte fråga på andra dejten, men märker du en trend så tycker jag definivt att du ska göra det.
  • Anonym (E)

Låter ju toppen med söta sms! :D

Jag tror också att det nog är bra att inte ta upp det till diskussion, då blir det kanske bara en stor jobbig grej av det. Hmm, men man kan ju i alla fall (om man är på den nivån att det känns avslappnat att prata om sex) fråga vad han gillar, favoritposition eller hur han gillar att bli smekt? Det frågade i alla fall jag min nervösa manliga bekant! Kändes i alla fall helt avslappnat att prata om sådana saker. Gud! Nu kom jag att tänka på att han i början till och med behövde bli smekt på ett speciellt sätt för att få stånd. Det hade jag glömt. Alla killar jag varit med tidigare hade man bara kunnat dra i lite på måfå så var de nöjda. :-P Jag tänkte att shit, ska det vara denna kamp varje gång? Jobbigt... Men så är det inte längre.

Och eller hur, varför ska det vara klassat som helt normalt att en tjej inte kommer och inte att en kille inte gör det? Egentligen?

• Anonym (E)

Glömde en sak. Om jag som tjej skulle få frågan varför jag har svårt att komma, skulle jag ha jävligt mycket svårare att komma framöver, just på grund av den blockering jag skulle få.

För många, många år sedan, jag var 17, var jag med en äldre kille som efter ett rätt långt tags tragglande med oralsex sa: "Du, du borde ju ha kommit vid det här laget!". Avslappnad och på gränsen till orgasm efter det? Nix.

• Anonym
    Anonym (E) skrev 2010-03-29 21:04:06 följande:
    Och eller hur, varför ska det vara klassat som helt normalt att en tjej inte kommer och inte att en kille inte gör det? Egentligen?
    Kanske för att män normalt har lättare att komma än kvinnor?
    Många kvinnor, inklusive mig själv, tycker att sex är fint och givande även om man inte får orgasm varje gång. De flesta män gör inte det (av dem jag har träffat).

Ts verkar ju också tycka att det är ett problem att killen inte kan komma, annars hade hon väl inte skrivit tråden?
  • Anonym (orolig)

Jag vill säga att jag än så länge inte tycker att det är något problem för egen del. Det är bara ett problem ifall det är ett problem för honom. Han måste ju så klart inte komma. Jag är bara rädd för att han tycker att det är dåligt och inte skönt och därför inte kommer.

Tack E för dina fina kommentarer. Jag känner mig mycket bättre nu och tror att jag ska vänta ut det hela ett tag. Vi har ju bara haft sex två gånger än så länge och det brukar ju alltid bli bättre med tiden. Jag ska fundera på om det blir något läge som det känns naturligt och jag kan fråga lite om vad han gillar eller inte gillar, men hitills har vi inte pratat så mycket om sex. Han verkar lite blyg. Han är inte alls så påflugen som andra killar. Fast han är bra på att kyssas och där har han inte svårt att ta för sig. Det där med ståndet verkar inte vara nåt problem. Han känns hård i alla fall...

Han skrev precis att han ser fram emot att få träffa mig på onsdag så jag är glad! :) Då kommer jag dock ha mens så då blir det inget rullande i sänghalmen.

• Anonym (seroxat)

Med viss typer av antidepressiva kan man få svårt att få orgasm. 

Svar på tråden kille med svårt att komma?