Muskelryckningar i magen?
Kan man ha muskelryckningar i magen? I "mensmagen" (den delen av magen som finns under naveln alltså)... Känns jätteskumt men tror inte att de e bebisen som sprattlar....
Kan man ha muskelryckningar i magen? I "mensmagen" (den delen av magen som finns under naveln alltså)... Känns jätteskumt men tror inte att de e bebisen som sprattlar....
det är inte hicka bebisen har då? som kommer typ med jämna mellanrum
det kank kännas lite som muskelryckningar elelr är det snabba ryckningar?
elelr ivlken vecka är du i?
med sonen kändes det som muskelrykningar hehe
Jag är i vecka 17+2... Ibland kommer de flera på raken men oftsat bara en eller två gånger... Vet inte vad jag ska svara på om de e snabba... De känns som muskelryckningar bara.... i nedre delen av magen....
Det KAN vara fosterrörelser. I början och när bebis ligger långt ner tycker jag det känns ungefär som sprittningar i musklerna.
didasara
jag känner oxå som små muskelryckningar fast närmare naveln..
guldplutt: ja de precis så e känns... Som sprittningar i musklerna... Jag har ju sett att den rör sig ganska mycket men den e ju inte så stor... (17 cm i sin fulla längd och den ligger ju knappast raklång hehe)
Jag har också som muskelryckningar och tänkte att det var bebisen men kom ihåg att jag haft det när jag haft ägglossning och inte varit gravid. Ibland känns det som en puls ibland som oregelbundna ryckningar. Vet inte vad det är.
Änglatuss: Ja precis bara en liten bit under naveln... Där rycker det.... Kittlas nästan lite grann.... Satt på föreläsning första gången jag fick muskelryckningar där men det var ju ett par veckor sen... Därför e jag osäker på vad de e.....
Det är bebisen...helt klart...mysigt!
mamma80/v.27 (26+2)
didasara
hört att de är bebis som rör sig
kanske att den snuddar i livmodern och att vi upplever de som rörelser
jag kan känna dessa ryck några gånger per dag och de blir bara mer och mer helt plötsligt kan de sprätta till på ena sidan och sen helt plötsligt på andra sidan...
känns inte som puls
utan mer som små nervryck
Mamma 80: E du säker??? De kanske bara e musklerna... eller nåt?!
Änglatuss: Ja nervryck ja... Eller muskelryck... eller nåt....
Dida
jag har hört och lever fullt för att de är livtecken ifrån pyret
Japp, det ar bebin. Sa kande jag ocksa forst, innan de blev starkare.
Det är helt säkert liten... För så kände jag oxå o då hade jag redan känt liten sparak på riktigt. Hicka fick jag höra att det var då.. Bara o njuta
Okej Tusen tack för alla svar
didasara
idag kände jag nått annat skumt, satt med handen emot magen, ganska långt ner och kände som en snabbpuls, fast som lite ryckande, och inte allt för snabbt... läckert va de.. men de va inte alls som där vibrationerna jag tala om, kanske va mera sånna ryck du känt`?