• Danneli

Bilsemester i Danmark

Vi har pratat om att åka på bilsemster till Danmark i sommar.
    Men vet inte vad som blir bäst och billigast.. {#lang_emotions_undecided}

Har en pojk på 7½mån, som alltså kommer vara ca 11 mån när vi åker.
    Vi åker från Alingsås (ca 6 mil nordöst om Göteborg).
    Har ni några tips på bästa resvägen till Danmark, stugor eller liknande så får ni mer än gärna tala om detta!
    Planen är väl att vara borta ca 5 dagar.

Hjälp!!

• Svar på tråden Bilsemester i Danmark
  • Dixie

nu bor vi i Skåne, så för oss är det ju enkelt att ta sig över Öresundsbron - men det beror ju på var i Danmark ni ska, är det Jylland eller någon av öarna?

ska ni hyra stuga brukar man ju hyra veckovis, så det kan ju vara bra att planera att vara borta 1 vecka!

• Danneli

Har inte bestämt var ännu, avvaktar för att se om någon kommer med något bra tips

• jojola

Såg tips om gratis familjesemester i sommar!

Om man gillar "gratis är gott" så har jag ett tips. Såg att Stena Line, Sembo och Scandlines letar efter en VIP-familj som ska få en semester med "extra allt". Det enda man behöver göra är tydligen att skicka in ansökan med en bild eller ett litet filmklipp och en motivering. Jag spelade in en kort film på vår familj med mobilkameran och skickade in. Håll tummarna!

www.vipfamiljen.se/
  • isisisis

Tipsar om Skagen.Underbart!
    Tag färjan Göteborg-Fredrikshavn och sedan upp med bil eller  tåg norrut ca 2 mil.
    Charmigt och massor av saker att se.
    Grenen,hamnen,gammelskagen,öknen en bit ner (med bil) konst mm  

• Danneli

Tack för alla tips å lycka till på tävlingen jojola!

Men blir förmodligen en weekend för mig å sambon i Köpenhamn med mormor och morfar som barnvakt istället Ska bli mysigt, samtidigt som det nog kommer bli lite jobbigt då det blir första natten utan lillkillen... 
Svar på tråden Bilsemester i Danmark