• MoonShadow

Par med stor åldersskillnad

Hur många års ålderssskillnad är det mellan dig och din partner? (gäller bara er med ganska stora ålderssskillnader). Hur träffades ni och hur har det gått för er? Vad var omgivningens tankar, reaktioner och kommentarer? Hur har ni reagerat?

• Svar på tråden Par med stor åldersskillnad
  • MissJaneDoe

Det är 10 år mellan mig och min make. Vi träffades på jobbet.

Vi har varit tillsammans i dryga två år, och gifta i 4 månader. Alla i min närhet har tagit det bra, det har aldrig varit en issue. Hans kompisar kan skämta och fråga om jag ska ta studenten nu, att han har gått och skaffat sig lammkött och sådär, men det är med glimten i ögat. Tror man på varandra så är det oftast inget problem. Sen måste jag säga att jag tycker det är en jäkla skillnad på 16/26 och tex 30/40, blir mindre kännbart ju äldre man är helt enkelt.

• Kina79

Min man är 11 år äldre än jag.

Vi träffades när jag skulle fylla 24 och han skulle fylla 35.

Träffades mars 2003

Juni 2003 förlovade vi oss
    Feb 2004 föddes vår äldsta dotter
    Juni 2005 gifte vi oss
    April 2006 föddes andra dottern

Maj 2010 väntar vi tredje barnet

Inga reaktioner från någon direkt, det har bara funkat helt enkelt

• östersund90

skiljer 10 år mellan mig och min sambo.. ingen har reagerat negativt bara skämtat lite om att han skaffat lammkött eller att han är en gubbe.. men ingen som tyckt det varit något dåligt :)

var dock väldigt nervös för att berätta för mamma och pappa, men dom tog det superbra och kommer bra överens med sambon :)

• fjollan

Det är 18 år mellan sambon och mig. Det funkar jätte bra, vi tänker inte på åldersskillnaderna längre.. Tex. så glömmer han alltid bort varför de är så viktigt för mig och inte glömma leget hemma när jag ska köpa snus åt han på affären :P

Jag var mest nervös över vad mamma och pappa skulle säga men de var inga problem alls, dom tycker nog han är bästa pojkvännen jag haft hittills. =)

• Raindance

Jag är 30 och min sambo är 9 år yngre än mig.

VI fick ganska kraftiga reaktioner ska jag säga :)

Ett års familjebråk blev resultatet. Men det löste sig.

Ingen hade ju faktiskt brytt sig, om det varit han som varit 9 år äldre än mig.

• Elli47

Nu har väl inte vi så stor skillnad men jag är 7 år äldre än sambon och visst var det en del som ojade sig lite över åldersskillnaden. Problemet var föstås att jag var äldre! Men å andra sidan var vi 26 och 33 när vi blev ihop, det hade nog varit mer snack om vi varit yngre.

• Frökenflitig

Min kille är 19 år äldre än mig! Vi har i princip känt varandra hela livet och jobbat ihop i tio år. Vi har nu varit tillsammans i drygt 2 år och det funkar jättebra =) Omgivningens reaktioner var ganska kraftiga i början, men nu när alla lärt känna min kille avgudar de honom!

• BillyX

10 år mellan oss, det går bra :) Visst är han äldre och klokare (ibland) men jag gillar det och mest av allt gillar jag HONOM. Vi har bara varit med varandra i ett år, så det är kanske för tidigt att säga hur det fungerar efter en längre tid... Men än så länge går det bra, vi bråkar nog aldrig, och den största skillnaden som har med åldern att göra är att vi retar varandra för exempelvis tv-program eler barnserier som den andra aldrig sett.

• Pemmel

Det är 15 år mellan mig och min sambo (han är 41 och jag 26). Vi träffades på nätet och började chatta 2003. I december 2005 bestämde vi oss för att träffas och ta en fika. Vi började umgås flera gånger i veckan direkt och blev officiellt tillsammans i april 2006. Mina föräldrar var måttligt roade till en början, men det är faktiskt de enda negativa reaktionerna som vi fått och det gick över ganska snabbt. Vi flyttade ihop 2007 och har nu en dotter på 15 månader.
    För oss fungerar det utmärkt, vi har inte haft några problem i relationen som varit kopplade till åldersskillnaden och som det känns kommer det här att hålla under lång tid framöver.

• Prinsessan Marsipan

Jag är 10 år äldre än min pojkvän, ser inget negativt med det.
    Visst har jag fått höra att jag har skaffat lammkött, men de är nog bara avundsjuka{#lang_emotions_wink}

Svar på tråden Par med stor åldersskillnad