• IsabelleSj

Regn/vindbyxor till ett litet barn, stl 68??

Hej! 

Jag har en liten tjej, 8 månader och har väl 62-68 i kläder fortfarande. Eftersom hon inte är så nöjd att sitta i vagn kommer hon att vilja vara med och krypa ute i vår, men vad har man på dem?? Letar febrilt efter galonbyxor eller överdragsbyxor i stl 68, men hittar ingenstans!! Har hittat kanonbra galontossor i galon, men just byxor verkar inte gå att få tag i?? Har en jacka så vill helst inte ha någon overall... 
    Polarn o pyret verkar inte sälja skalbyxor i stl 68 längre? Och hittar inga på tradera heller... Polarns skalbyxor i 74 är alldeles för stora...
    Någon som har tips på nåt bra ställe som säljer överdragsbyxor el galonbyxor i mindre storlekar? 
  • Svar på tråden Regn/vindbyxor till ett litet barn, stl 68??
  • IsabelleSj

Menade du de röda från polarn? Vill heeeelst ha ett par svarta då jag har en rosa jacka... :) Och de på blocket är sålda..... :( 

Tack ändå :)
    Ingen som vet något ställe där man kan köpa nya byxor i de storlekarna? 
  • La Lola
    IsabelleSj skrev 2010-03-30 08:48:22 följande:
    Menade du de röda från polarn? Vill heeeelst ha ett par svarta då jag har en rosa jacka... :) Och de på blocket är sålda..... :(  Tack ändå :) Ingen som vet något ställe där man kan köpa nya byxor i de storlekarna? 
    Fast de lär nog vara precis lika funktionella oavsett färg o hittar man inga andra får man kanske skita i att det ska matcha perfekt.
    *mamma till Alma 9 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • IsabelleSj

Självklart är de lika funktionella. Tycker bara det är väldigt konstigt att det är så dåligt utbud i de storlekarna, sitter alla bebisar i vagn? 

Som frågan lyder så undrar jag ju om någon vet vart det säljs, och om något ställe säljer överdragsbyxor brukar de ju finnas i olika färger... får jag välja färg och köpa ett par nya för samma pris som ett par begagnade polarnbyxor i en färg som jag avskyr så gör jag hellre det men finns det inget annat alternativ så skulle jag givetvis köpa ett par i en färg jag inte gillar...
  • IsabelleSj

puffar - ingen som haft överdragsbyxor eller galon till sin bebis?? 

• Anne69

Nix, det brukar vara svårt att hitta mindre än strl 80 tycker jag. Men overall är lättare att få tag på. Så satsa på det istället!

• IsabelleSj

Åhh verkar bra, men har tyvärr inte råd med ett par för 450 spänn...

6-18 månader var en mysko storlek, någon som haft dem som vet hur de är i storlek??
    Kanske får satsa på overall helt enkelt, typiskt att jag redan införskaffat en jacka då... 
  • Jojjo

Hoppar in  här, min tjej är bara 5 månader så jag hoppas vi kan köpa 74 att ha lite längre fram under våren, hon har 62/68 nu....Men galontossor, vart hittade du det? Vill ha=)

Svar på tråden Regn/vindbyxor till ett litet barn, stl 68??