• Anonym (okej?)

Hunden kissar på vår tomt

I morse gick grannen ut och lät hunden släppa ut allt sin morgonkiss på vår tomt. Vi bor vägg i vägg och om han hade flyttat sig 2 meter hade hunden kunnat kissa på hans tomt istället. Vad tycker ni, är det normalt? Är det så att man bara får acceptera att hundar kissar överallt, eller kan man förvänta sig att han styr upp det? Maken är jättesur, men jag är osäker på vad som "gäller" för hundar...

• Svar på tråden Hunden kissar på vår tomt
  • Anonym (Samma här!)

Samma här! Våra grannar (bor i lägenheten bredvid) låter sin hund kissa på vår tomt. Och deras katt gör nummer 2 i våra rabatter. Blir tokig på dom!!

• Linam370

Man låter INTE sin hund kissa på nån annans tomt!!
    Mina hundar får absolut inte kissa på nån annans tomt, de får hålla sig tills vi kommit förbi, helt klart! Självklart gäller det oxå soptunnor och poslådor! Mina föräldrar har problem med att nån granne låter hunden kissa ner hela deras postlåda och det inte okej!

• Stinis Olsson

Vet inte vad som gäller rent lagmässigt men är det en hund så är det oftast lättare för man kan ju alltid säga till ägaren att låta bli, det borde han ju. Det är värre med katter som springer och gör sina behov överallt, där är det inte lika lätt.

We have normality... lillanochlivet.blogspot.com/
  • Jezamine

Känner igen det.Grannen mitt emot oss släppte ut sina två hundar så de gjorde både det ena och det andra på vår tomt.Vi fick skyffla bort skit med en spade.Men de gjorde inte bara detta en dag skulle de hugga vår kopplade hund som stod tyst  med oss på garageinfarten.Grannen bara stod på trappan o flinmade.Det blev polissak av det hela sedan o han blev tilldömd koppeltvång.

Avstängd tills vidare
  • Linam370

Kanske ska tillägga att rent lagmässigt vet jag inte vad som gäller.

• Jezamine

Finns nog ingen direkt lag mot det.Annat än om man kan åberopa bristande tillsyn av hund?

Avstängd tills vidare
  • Anonym (tomtvakt)

Lite hundkiss är helt ofarligt och det luktar inte ens, som frasspiss gör. Man kan ta sig en funderare på vad som händer med det som vi gör och spolar ner i toaletten som jämförelse. Då blir lite hundkiss på tomten ganska oförargligt.

• Stinis Olsson
    Jezamine skrev 2010-03-30 10:10:36 följande:
    Känner igen det.Grannen mitt emot oss släppte ut sina två hundar så de gjorde både det ena och det andra på vår tomt.Vi fick skyffla bort skit med en spade.Men de gjorde inte bara detta en dag skulle de hugga vår kopplade hund som stod tyst  med oss på garageinfarten.Grannen bara stod på trappan o flinmade.Det blev polissak av det hela sedan o han blev tilldömd koppeltvång.
    Fy f*n, nästan samma sak hände oss också. Nu är de båda bestarna kopplade på heltid men ligger bara i trädgården hela dagarna helt ostimulerade, inte konstigt att de blir knäppa liksom.
    We have normality... lillanochlivet.blogspot.com/
  • Anonym (okej?)

Grannen talar om att hans hund (som är tränad att jaga lodjur) skulle vilja "klippa" våra katter... Inte så kul att höra! Det är väl rent allmänt så att vi stör oss ganska mycket på denna granne som parkerar utanför vårt hus (på bilfri gata!), står utanför sitt hus sent på kvällen och gapar i mobilen när sonen ska sova, lämnar hunden ensam så att den skäller och bankar på dörren så att det hörs in till oss... Ja, listan kan göras lång! Men jag har sagt till min man att han inte får konfrontera honom för jag orkar inte leva med en konflikt så nära inpå. Älskar vårat lilla hus och vill inte att det snörper till i magen så fort jag går förbi hans hus som ligger precis intill vårt (kedjehus). Jag är så rädd att det ska ta ifrån oss glädjen över att bo här där vi trivs så bra!

• Anonym (okej?)
    Anonym (tomtvakt) skrev 2010-03-30 10:13:57 följande:
    Lite hundkiss är helt ofarligt och det luktar inte ens, som frasspiss gör. Man kan ta sig en funderare på vad som händer med det som vi gör och spolar ner i toaletten som jämförelse. Då blir lite hundkiss på tomten ganska oförargligt.
    Jo, alltså, det kan väl jag också tycka. Dessutom har vi själva som sagt katter som går ute och har givetvis inte koll på vad de gör hela tiden, även om de ofta gör sina behov i lådan.
Svar på tråden Hunden kissar på vår tomt