Har beslutsångest om vilka skor jag ska köpa - snälla hjälp!
Jag var i behov av ett par snygga och sköna skinnstövlar som jag kan ha till våren, sommaren och hösten så jag gick på stan och kollade i helgen... Bestämde mig för att lägga lite mer pengar och få ett par riktigt bra skor (annars köper jag billigt skit på rea som går sönder efter en månad eller får ont i fötterna av).
Men nu är problemet att jag hittade TVÅ par som jag gillar! Jag som aldrig hittar skor som är sköna och passar mina konstiga fötter har nu två par skor här hemma som jag är förtjust i båda två... Har en veckas öppet köp så jag måste bestämma mig under veckan.
Par 1 : Kommer från Scorett, svarta skinn som slutar ett par cm under knät. Märket är D for Dasia och de kostade 1199:- De är mjuka och sköna, sitter lite tight just kring foten men det ger med sig det vet jag. Skaftet veckar sig en del längst nere kring vristen men det gör alltid såna här stövlar eftersom jag har supersmala vrister men tjocka vader.
Par 2 : Ett par konjaksbruna Ecco i skinn som slutar strax under knät och är lika snygga som Par 1. Dessa var de dyrare skorna, de kostade 1500:- men Ecco är bra skor (mina vinterskor är Ecco, första gången jag köpt dyra skor i mitt liv). De är mjuka och sköna, har spännen på utsidan av skaftet så man kan reglera skaftvidden. Skaftet veckar sig en del längst ner precis som på par 1, sulan känns lite hård men det kan vara för att de är nya.
Så nu måste jag bestämma mig för vilka jag ska behålla och det är så svåååårt. Från att aldrig kunna köpa skor som är bra för fötterna och sköna så går jag till att hitta två par *s*.
De är ju lika snygga och ungefär lika sköna fast på lite olika sätt...