• Halmstadmamma

Baby Jogger city elite

Har så gott som bestämt mig för en Baby Jogger city elite i Stone...vägde mellan den och UJ.
    3 olika butiker rekommenderar BJ:n framför UJ:n...

Nån som har den? För och nackdelar?
    Dottern är 1 år och vi har andra vagnar där hon sitter emot oss.

• Svar på tråden Baby Jogger city elite
  • mini75

Har den och den är suverän! Bästa vagnen! Suffletten, fasta mygg/luftnätet i ryggstödet, justerbara fotstödet, fickorna på styret, hopfällningsmekanismen, fulla liggläget - där är så många fler finesser på den än UJ:n enligt mig!
    Den är mysig, blir som en koja för barnet när man fäller fram suffletten.
    Jag tror absolut att du blir nöjd med den vagnen. Det är min 3e vagn och dottern älskar den, den är förresten väldigt rymlig oxå. Min kompis 5 åring får plats i den utan att huka sig...

• Kansten

Jag tycker också att vagnen är super bra har haft vår i 1 år. Men en sak som kan vara bra att veta är att vår sufflett har gått sönder två gånger, inte hela suffletten utan plasten i titt luckorna har spruckit detta beror på att plasten är lite för hårt. Jag vill inte smuts kassta vagnen på något sätt utan jag tycker själv att den är super bra, men det kan vara bra att veta.

• mini75
    Kansten skrev 2010-03-31 22:21:56 följande:
    Jag tycker också att vagnen är super bra har haft vår i 1 år. Men en sak som kan vara bra att veta är att vår sufflett har gått sönder två gånger, inte hela suffletten utan plasten i titt luckorna har spruckit detta beror på att plasten är lite för hårt. Jag vill inte smuts kassta vagnen på något sätt utan jag tycker själv att den är super bra, men det kan vara bra att veta.
    Det har den på min oxå, den första, men det är ett problem som "babyjogger" är medvetna om och jag har fått en ny sufflett med mjukare plast som inte ska spricka...
    Så de har alltså förbättrat den hårda plasten!
  • Halmstadmamma
    Kansten skrev 2010-03-31 22:21:56 följande:
    Jättebra info, det kommer avgöra var jag köper den!
    Tack!
    Förresten, har du vänt dig till butiken? Jag har hört att man reggar produkten och köpet och kan därför ha direkt kontakt med Baby Jogger?
  • Kansten
    Halmstadmamma skrev 2010-04-01 09:53:19 följande:
    Jättebra info, det kommer avgöra var jag köper den!Tack!Förresten, har du vänt dig till butiken? Jag har hört att man reggar produkten och köpet och kan därför ha direkt kontakt med Baby Jogger?
    Japp jag har vänt mig till butiken så efter påsk så kommer vi få vår tredje sufflett. Att Baby jogger skulle ha ändrat plasten sa dom även förra gången men det gick sönder lika lätt som innan, det kan ju ha att göra med att det har varit välldigt kallt ute men jag tycker inte att den ska gå sönder för det. Min syster har en Teutonia och den har även plast i suffletten och hennes har inte gått sönder det minsta och hon har haft vaggen i 2,5 år.
  • Halmstadmamma
    Kansten skrev 2010-04-01 11:28:55 följande:
    Japp jag har vänt mig till butiken så efter påsk så kommer vi få vår tredje sufflett. Att Baby jogger skulle ha ändrat plasten sa dom även förra gången men det gick sönder lika lätt som innan, det kan ju ha att göra med att det har varit välldigt kallt ute men jag tycker inte att den ska gå sönder för det. Min syster har en Teutonia och den har även plast i suffletten och hennes har inte gått sönder det minsta och hon har haft vaggen i 2,5 år.
    Min Teutonia Cosmo som jag gjorde mig av med för ett halvår sen, den plasten gick också sönder...
    Trist iaf...
  • Emmylou

Hej, bara nyfiken: kan den vändas mot den som kör? Verkar vara en jättebra vagn!

• Halmstadmamma
    Emmylou skrev 2010-04-01 11:45:08 följande:
    Hej, bara nyfiken: kan den vändas mot den som kör? Verkar vara en jättebra vagn!
    Tyvärr inte, det är det enda som talar emot den..och för mig är det en STOOOR nackdel. Jag vill ha den omedelbara kommunikation med mitt barn...
    Men, nu måste det köpas en ny vagn...
  • Halmstadmamma

Kom på en grej till: hur funkar det att ha skötväska på styret om barnet ligger ner? Blir den tippig?

Mejlade och frågade BJ om plaste, den ska va utbytt till pvc-fri mjukare plast på 2010:orna. Några andra små förbättringar också...

Tyget/sufletten, funkar det bra att tvätta, jag ska ju ha en Stone ;)

• mini75
    Halmstadmamma skrev 2010-04-01 13:08:18 följande:
    Kom på en grej till: hur funkar det att ha skötväska på styret om barnet ligger ner? Blir den tippig?Mejlade och frågade BJ om plaste, den ska va utbytt till pvc-fri mjukare plast på 2010:orna. Några andra små förbättringar också...Tyget/sufletten, funkar det bra att tvätta, jag ska ju ha en Stone ;)
    Jag har aldrig haft skötväska på den vagnen faktiskt för där är så bra förvaring i facken och så, tror nog att den kan bli lite baktung om du har skötväska när ditt barn ska sova...
  • Laguna

Har en elite o är helnöjd. Om man hänger skötväska så tycker jag inte att den blir baktung, men väskan blir lite i vägen.

• Ms Kanga

Jag lånar tråden lite -hoppas der är OK

Är det någon som har testat syskon-sitsen?

Jag väntar mitt andra barn och behöver en syskonvagn men dubbelvagnarna går bort för mig för de är för tunga. City eliten verkar jättebra - provkörde häromdagen med min 2 åring i men de hade inte syskonsitsen hemma så jag kunde inte få se på den i butiken.

♥Junior 071017♥ ♥Lillebror BF 100808♥
  • mini75
    Ms Ms Kanga skrev 2010-04-02 10:22:03 följande:
    Jag lånar tråden lite -hoppas der är OK Är det någon som har testat syskon-sitsen? Jag väntar mitt andra barn och behöver en syskonvagn men dubbelvagnarna går bort för mig för de är för tunga. City eliten verkar jättebra - provkörde häromdagen med min 2 åring i men de hade inte syskonsitsen hemma så jag kunde inte få se på den i butiken.
    Har inte provat den men en sak som verkar lite negativt tyvärr är att om du har bebisen i mjuklift och syskonet i sitsen så kommer du inte åt bebisen "bakifrån" för där sitter ett fast myggnät. Antagligen så måste man in å krångla bakom stora barnet... Sen när de blir större verkar det oxå lite bökigt för ska stora sitta i vanliga sitsen och lilla/e i syskonsitsen - får stora barnet plats och ser han/ hon något?
  • Carolyn with 3

Lånar också tråden lite. Vad är skillnaden på 09 och 2010 års modeller? Någon som kan mäta ryggstödet? Är den längre i ryggen än UJ? Jag vill ha den till min 2åring.
    Funderar på att köpa från www.pramworld.co.uk har handlat av dem tidigare och gillar dem skarpt.

• Halmstadmamma

Nu har jag köpt den! Verkar vara en supervagn, skön fjädring och sufletten är ju underbar.
    Lillan gillar den, leker tittut i fönstren {#lang_emotions_laughing}

Juju BeAll-väskan funkar perfekt!
    Köpte en Addstroller- dyna till, blev super!

Det blen från uteungar.se. 5500 inkl. regnskydd!

Svar på tråden Baby Jogger city elite