• Anonym (Karljävlel!)

Advokat i Alingsås m. omnejd

Alltså, hur har jag lessnat på fanskapet helt. Han ska ut!!! Gifta är vi med :(

Men kan nån ge mig BRA tips på en advokat, som är vettig. Helst nära så jag lätt kan komma i kontakt med honom. Bor strax utanför Alingsås. Jag ska ha hjälp med bodelningen (hus & bil) å sen vårdnaden. För pyskot kommer väl jävlas när han får reda på mina planer!

Fort ska det gå, ORKAR INGET MER!

• Svar på tråden Advokat i Alingsås m. omnejd
  • Anonym (Karljävlel!)

Snälla hjälp mig, vet inte vart jag ska vänd mig, i vilken ende man ska börja.

4 barn i röran, och en hund! Måste ha advokathjälp, han har hotat mig och barnen massa gånger!

• Anonym

om han har hotat dej så tycker jag att du ska göra en polisanmälan först och främst.. sen får du hjälp med advokat om du behöver

• Anonym

annars kan du ju söka advokater på nätet.. brukar stå vad dom specilaserar sig inom..

• Nenne666

Marie Abrahamsson på Ewa Smerlings Advokatbyrå i Alingsås, där e dom inriktade på vårdnadstvistfrågor.
    Kan varmt rekommendera Marie Abrahamsson, men som tidigare har skrivits i tråden så MÅSTE du omgående göra polisanmälan om du blivit hotad. Detta kommer även att användas som underlag.
    Ta oxå kontakt med familjerätten, vilket i sin tur behövs oxå....

• Anonym (Karljävlel!)

jag vet redan att jag behöver advokathjälp. Finns inte en chans att bodela, göra upp vårdnaden, det ekonomiska utan hjälp. Han kommer VÄGRA..

När man söker på eniro kommer det upp en massa, jag vill höra om någon är BRA. Som kan hjälpa lilla mig och barnen :(

• Anonym (Karljävlel!)
    Nenne666 skrev 2010-03-30 12:01:20 följande:
    Marie Abrahamsson på Ewa Smerlings Advokatbyrå i Alingsås, där e dom inriktade på vårdnadstvistfrågor.Kan varmt rekommendera Marie Abrahamsson, men som tidigare har skrivits i tråden så MÅSTE du omgående göra polisanmälan om du blivit hotad. Detta kommer även att användas som underlag.Ta oxå kontakt med familjerätten, vilket i sin tur behövs oxå....
    ÅH!

tack, var på hennes hemsida, ska nog kontakta henne.

vad kan familjerätten hjälpa med?
  • Nenne666

Oj, hinner inte svara så mkt nu, ska iväg...

Familjerätten e bra, då du bland annat visat på din samarbetsförmåga (vilket kan va till din fördel, men vet egentligen inget om just din situation, prata med advokaten), svårt å förklara mitt i stressen, men återkommer...

Lycka till sålänge!!

• Anonym (Karljävlel!)

Kan nån förklara det där med familjerätten?

• Anonym

För det första kan jag varmt rekommendera Ingegerd Källblad Nordin, hon sitter mitt i alingsås vid McD. Vi har henne för tillfället gällande familjerätt. Hon är rakt på, förstår vad man vill. Det finns alternativ om man inte har råd att betala advokatkostnader (vilket man oftast inte har) du kan antingen få hjälp via hemförsäkringsbolaget eller rättshjälpsmyndigheten.

Familjerätten....ja vad ska man säga om den. I och med att du redan har bestämt dig och att han inte verkar va den samarbetsvillige typen så kan du ligga lågt med familjerätten. När ni gör upp om vårdnaden/umgänget så kommer ändå familjerätten att kalla er till ett separat möte med er båda. Där de frågar om bakgrund, hur det har fungerat osv osv....

• Lina 8201

Jag tycker så synd om dig.det måste inte vara lätt. Kontakta Socialtjänsten dom kan någ hjälpa dig med. Det är svårt att få ensam vådnad i severige. du måste ha goda  själ.

Svar på tråden Advokat i Alingsås m. omnejd