• Mareldsbarn

Flytande Kåvepenin -vad kan jag blanda ut det med till lilltösen?

Min 18 månaders tös har nu fått kåvepenin för första gången. Hon totalvägrar att inta den och jag förstår henne då den smakar peck. Hur har ni gjort med era barn? Får man blanda den med något och i så fall vad?

• Svar på tråden Flytande Kåvepenin -vad kan jag blanda ut det med till lilltösen?
  • Whatwouldyoudo

Påskmust funkade alltid till en av mina! ibland även blandat med lite strösocker och must. Inte nyttigt men wtf, det funkade!
    I såna lägen så får man ta till sånt tycker jag

• PirrPirr

Be läkaren om en annan penicillin, det gjorde jag för jag hade hört att Kåvepenin smakade peck.  Jag fick Cefamox till min tjej & den tar hon med glädje. Denna får hon mot halsfluss. Finns även en som heter Amimox, tror jag det var, som min systerson fick mot öron-inflammation & den smakar tydligen lite jordgubbe. Ring och få en annan !!!

• MissLillan

Jag gav en tallrik med antingen yoghurt eller lite sylt. Ta nått du inte bryr dig om ifall hon gillar sen.

• juna

Jag fick en annan sort, kåvepenin gick absolut inte ner för den är så sjukt äcklig. Amimox har ett bredare spektrum (alltså inte lika "smal" som kåvepenin och därför börjar man alltid med kåvepenin). Är ju därför bra om de äter kåvepenin- men kan de inte göra den god? Hur som helst- att blanda medicin med coca-cola funkar utmärkt på min son. Och det är ju nåt de gärna får lära sig att inte gilla;)

Svar på tråden Flytande Kåvepenin -vad kan jag blanda ut det med till lilltösen?