• Anonym (Fulnagel)

Hur får jag fina naglar?

Jag skäms så mycket för mina naglar. Så fort de blir lite längre blir det jätteskitiga. Får hålla på rengöra hela tiden men blir svart under lika fort igen. Måste ha mörkt lack hela tiden men vill ju kunna ha ljusa naglar också. Biter ner naglarna för de blir så skitiga.
    Vad ska jag ta mig till? Har haft lösnaglar ibland men tycker inte det är så bekvämt.
    Snälla hjälp!

• Svar på tråden Hur får jag fina naglar?
  • Anonym (Varför?)

Vad är det som gör att de blir skitiga? Påtar du i trädgården eller något liknande?
    Kan egentligen inte ge något tips förutom att ha på dig hanskar om du ska göra ngt som du vet skitar ner dem samt köpa en bra nagelborste. 

Du är nog inte hänvisad till enbart mörka lack, det finns ju ljusa men som ändå är täckande och inte genomskinliga. 

Se till att du drar med nagelfilen under naglarna varje kväll eller morgon samt gör en genomkörare med nagelborsten, då borde ju inte alltför mycket smuts ha hunnit samlats.

• Kazeer

Jag har långa naglar och de är inte skitiga. Jo, när jag har varit ute i trädgården. Då krävs det en rejäl rengörning men annars så håller sig naglarna rena med vanlig handtvätt.

Oskar 2010.01.02 ♥ Gustav 2007.03.08 ♥ ME+KZE 2002.03.28
  • Anonym (Fulnagel)

jag vet inte varför de blir skitiga. Gör inget alls som påtar i jord eller liknande. jag kan sitta med händerna i vädret och de blir skitiga ändå. Känns som skiten kommer inifrån hur knäppt det än låter.

• Anonym (Varför?)

Hur ofta tvättar du händerna, och är du noggrann under naglarna och runt nagelbanden när du gör det? Jag har långa naglar och mina blir i likhet med Kazeer inte heller skitiga, men så tvättar jag händerna sisådär 10-15 ggr/dagen.

• Anonym (Fulnagel)

jag tvättar ofta men har svårt att komma åt helt då det ej är mellanrum mellan naglarna och fingrarna. Får peta bort smutsen men nägot smal och vasst. Då är de rena en liten stund.

• Anonym (Varför?)

Det är därför en bra nagelborta är bra att ha =) Det och en nagelfil som gör att du kommer åt under nageln. Om du petar under naglarna varje kväll och borstar med nagelborste kommer de nog att bli mycket finare ska du se!

• Anonym (Fulnagel)

men jag har en sån och gör flera gånger om dagen men de blir skitiga ändå

• Vampyrtrollet

Slua peta under naglarna med vassa saker..
    Det gör bara att du trycker tillbaka huden så långt att smutsen går djupt in under nageln  o kommer inte ut med borste enkelt.. Om du slutar o låter det vara ett tag så växer huden ut en bit och smuts går inte lika djupt in vilket medför att det räcker med att tvätta med nagelborste...

O sedan.. naglarna blir smutsiga ifall de är torra för då drar de åt sig smuts...
    olja in nagelband och naglarna undertill...

• ThisIsMe

Har du bitit på naglarna länge TS? I flera år? Det har nämligen jag gjort och jag har precis samma problem som du när naglarna växer ut. Eftersom jag bitit så mycket och så länge så har inte nagelbädden blivit större i takt med att fingrarna växt (jag har alltså bitit sen jag var barn) och därför blir det en väldigt djup klyfta mellan nageln och huden när nageln växt ut. Jag tvättar också händerna precis som alla andra men smutsen försvinner inte av det, inte ens nagelborsten når ner. Enda sättet att få bort smutsen är att peta med något. Som tur är har jag märkt att nagelbädden har växt sig lite större på att par fingrar nu när jag inte bitit på just de naglarna på ett par år, så jag hoppas att det blir bättre i framtiden.

• Nektarin

Här är en till med exakt samma problem, och jag har aldrig bitit på naglarna och har heller inte mjuka eller naglar som delar sig.
    Mina naglar ser alltid gula ut och har skit under sig fast jag inte håller på med nåt som kan göra dem skitiga. Ofräscht som bara den! Samma för mig att jag måste peta med något vasst för att få bort det, och då bara för tillfället.

• idiblon yes

Haha, jag har verkligen samma problem faktiskt. Fattar inte var skiten kommer ifrån.

Men min syrra sa en gång att om man inte "skrubbar" kroppen och peelar sig så skrapar man in hud under sina naglar hela tiden, vilket makes sense. Men jag kan inte göra så då jag har så känslig hud.

Ja, jag fattar inte heller.

• ThisIsMe

Kom på en sak till TS, har du ofta mörka jeans på dig? Jag har märkt att jag blir jätteskitig under naglarna när jag går i mörkblå jeans.

Svar på tråden Hur får jag fina naglar?