Hur länge är dagis stängt under sommaren?
Hur länge stänger ert dagis i sommar?
Vårt dagis stänger i 5 veckor och jag tycker det är länge. Det är ju inte säkert man kan ta ut mer än 4 veckor semester och alla har inte tillgång till barnvakt...
Hur länge stänger ert dagis i sommar?
Vårt dagis stänger i 5 veckor och jag tycker det är länge. Det är ju inte säkert man kan ta ut mer än 4 veckor semester och alla har inte tillgång till barnvakt...
Vi har 2 veckors dagissemester i sommar.
Vårat stänger inte alls, dom slår ihop avdelningar bara....
Erbjuds inte barnen plats på annan förskola?
Sonens förskola brukar vara stängd åtminstone 4-5 veckor, kanske t o m 6 veckor (jag har dålig koll, eftersom han alltid är hemma hela sommarlovet) och då erbjuds barnen plats på en annan förskola.
Vår dagmamma (och de fyra hon samarbetar med) stänger i 4 veckor.
Om det är ett kommunalt dagis har de ju skylldighet att erbjuda plats på annat dagis under tiden ordinarie dagis har stängt.
Jourförskola?! Vi har stängt 4 veckor men det måste finnas en jourförskola som barnet kan gå på. Dock inte garanterat att de finns ordinarer pedagoger.
micalela.blogg.se
men du har väl nåt annat dagis att tillgå, dom förväntar sig väl inte att du måste ta LEDIGT i fem veckor??
Sonens dagis har öppet alla dagar. Personalen har semester i omgångar så minst 1 från varje avdelning jobbar och så slår de ihop avdelningarna.
5 veckor men då finns det jour dagis för dom som behöver...
Ja, de erbjuder plats på en helt annan förskola, med annan personal, vilket ju såklart är ett sista alternativ. Men jag tycker ändå att 5 veckor är lite långt.
Maggiepuh's dagis verkar ha en bra lösning tycker jag, där personalen har semester i omgångar och man slår ihop avdelningar.
Vi kommer troligtvis ändå fixa det med hjälp av farmor och farfar som ställer upp, men jag ville ändå jämföra hur det är i andra kommuner.
Kan ju tillägga att vi har vårt barn på ett föräldrakooperativ, inte via kommunal förskola.
Anledningen till att de har stängt två veckor är för att det oftast var tomt de två veckorna ändå och då kom de fram till att det var lika bra att ha stängt istället för att ha avlönade pedagoger på plats på ett tomt dagis.
Här är det inte stängt alls på hela sommaren.
Två veckor går dock alla förskolor i kommunen ihop och är på en och samma förskola, men barnomsorg finns hela sommaren, dygnet runt....
Vårt dagis stänger 4 veckor och man erbjuds då plats på det andra dagiset.
Nemas problemas!
Här har dom 4 veckor, eventuellt 5 veckor om det kommer behövas.
Då slår dom ihop 3 förskolor..
Stänger 2 veckor, barnen erbjuds plats på annan fsk om det behövs. Där min mamma jobbar stänger de 4 veckor, barnen erbjuds plats på annan fsk.
De går samman med en annan förskola i fyra veckor, och i år så ska de vara på den andra förskolan så då får grabben definitivt vara ledig just de fyra veckorna. (Nu ska han vara ledig mer än så, men vi har lagt vår semester så att den täcker de fyra veckorna också, vilket vi kanske inte hade gjort om de skulle ha varit på hans förskola.)
4 veckor. Det är helt okej.