• FreeForAll

    Vem är du?

    Hej Petter!

    Nu blir jag lite nyfiken på dig, vad har du för utbildning och tidigare erfarenheter av energi? Och vad har du jobbat med innan du hamnade här?

    Och vad exakt innebär "certifierad energiexpert"?

    Tacksam för svar!

    (Jag är nyfiken då jag är intresserad av ämnet, tar examen från energiteknikerprogrammet nu i vår.)


    Det ante mig.
  • Svar på tråden Vem är du?
  • Energiexperten

    hej ambassadör

    Jag är en glad prick från Umeå som bosatt sig i dalarna med hela paketet, rött hus med vita knutar, fru, fem barn och höns som strosar runt i trädgården.

    När det gäller utbildning och arbete har jag gått en "spikrak" karriär och utbildat mig snickeri, konst och på univeristet till energiingenjör och en spännande examen i vetenskapskommunikation.
    Med det får man jobba som energirådgivare, projektledare för ny fjärrvärme till villor, lite IT-bolag, kollektivtrafikutredningar, energikartläggningar och de senaste åren som energiexpert.

    Energiexpert är man då man certifierats enligt boverkets förordning om energideklarationer. Det innebär också att man har en bunt dokumenterad utbildning, erfarenhet och kunskap om energi.

    Hoppas din examen går bra och för min del var det examensarbetet på Borlänge Energi som förde in mig i arbetslivet.

Svar på tråden Vem är du?