• giftgrodan

Jobb på Helsenor - lön?

Hej! Har fått jobb via Helsenor som personlig assistent i Norge. Har fått kontrakt, men det står inget om lön där, och jag undrar lite vilken timlön man kan förvänta sig. Jag är inte utbildad undersköterska, men har jobbat som personlig assistent i tre år. Ska naturligtvis prata med dem mer, men är ju nyfiken NU!

• Svar på tråden Jobb på Helsenor - lön?
  • Ungmamma83

lägsta lönen inom vården utan utbildning brukar ligga på 114 nok vilket är ca 140 sek i timmen.

• skåne tjej

Har du skrivit på kontrakt utan att veta lönen?

Så länge min tanke är fri är jag okränkbar!!
  • lisa56

hej giftgrodan. jag har jobbat för Helsenor sedan november förra året som uska, mycket strul, bökigt med reseersättning, ibland ganska långa resor mellan boende och arbetsplats, jag betalade ca 500 svkr, för att ta mig till o från jobb, strul med sista lönen, som jag ej fått ut allt för pga att helsenor betalade ut ett "förskott" som inte va nåt förskott, så jag skulle haft min sista lön i februari men har inte fått den. inte kul. har hört mycket skit om dom.  som uska har man 140 nk +50 på helg och kväll. finns andra som betalar bättre.  Mitt råd är att kolla runt lite.  Lycka till.

Lisa

Svar på tråden Jobb på Helsenor - lön?