• Anonym (alien?)

HJÄLP!! känns som om något kryper under huden!

Känner någon igen detta?

Jag har sen en tid tillbaka kännt små "fladdrande" rörelser under huden på olika ställen på kroppen. Jag kan säga att det känns nästan som när man är gravid och börjar känna sparkar(som en liten fisk som sprattlar till). SÅ har det kännts i både magen, innanför bröstkorgen, benen, handlederna och halsen..(fast mest känns det i magen) Det känns nästan som om jag har små fiskar som sprattlat till lite här och där..Jag har hållit handen där det "sprattlar" och jag kan känna det med handen! Väldigt obehagligt... Finns det någon som har hört något liknande??

• Svar på tråden HJÄLP!! känns som om något kryper under huden!
  • kaksmulan

Det du har är förmodligen muskelspasmer. Det kan man få när man är stressad eller påverkad på annat sätt. Nervryckningar kan man också kalla det...

Felixens♥, Ellendellens♥ och Krumelurernas♥ stolta mamma!
  • Anonym

Ja, jag tror också att det är nervryckningar. Det är helt ofarligt men kan komma sig av stress bland annat. Sover och äter du ordentligt?

• Anonym (alien?)
    Anonym skrev 2010-03-30 19:01:58 följande:
    Ja, jag tror också att det är nervryckningar. Det är helt ofarligt men kan komma sig av stress bland annat. Sover och äter du ordentligt?
    jag har börjat sova ordentligt för en månad sedan. slutade amma min lilla då:) däremot har jag ätit enligt LCHF sen början på mars.. Den går ut på att äta högst 20g kolhydrater/dag men att äta mycket fett, kött o grönsaker.. kanske har det med den dieten o göra..? jag bestämde mig idag för att gå över till GI-metoden istället..
  • Anonym (alien?)

jag tar astmamediciner oxå..men det har jag alltid gjort.. kan det ha med det o göra? usch..känns så obehagligt.

• camli

Det kan även vara Morgellons, en parasit/svamp som läkarkåren ännu ej accepterat. Men precis som fibromyalgi etc så kommer sjukdomen bli erkänd då tillräckligt många blir sjuka o söker hjälp.

• Anonym (Malin)

Jag hade det så under en period av stark stress när jag sov väldigt dåligt. Fruktansvärt obehagligt!
    Jag gick på akupunktur mot mina stressyndrom och då upphörde det ( gick på flera behandlingar).
    Hur mår du för övrigt?

• Anonym (Malin)

Sorry, nu såg jag i inlägg 3 att du skriver om hur du mår!
    Har svårt att tänka mig att det har med LCHF-maten att göra...

• Anonym (Ät mer matiga grönsaker)
    Anonym (Malin) skrev 2016-11-14 10:09:15 följande:

Sorry, nu såg jag i inlägg 3 att du skriver om hur du mår!
    Har svårt att tänka mig att det har med LCHF-maten att göra...

Nja, snarare kan det ju vara just LCHF-maten som ligger bakom. Speciellt om det har med nerverna att göra. Många mineraler som kroppen behöver just för att nerverna ska fungera ordeligt kanske TS inte får i sig nu, ex. magnesium, zink eller t.o.m. natrium (som finns i vanligt bordssalt). De flesta av mineraler kroppen behöver fås inte genom kött och fett, utan från grönsaker, bär, rotfrukter och framförallt spannmål vilket TS antagligen inte äter så mycket av om man håller ner kolhydraterna så mycket för att endast få i sig 20g per dag. Där skulle jag gissa att problemet bottnar i.
  • Anonym (Humla)
    Anonym (Ät mer matiga grönsaker) skrev 2016-11-14 21:48:15 följande:

Nja, snarare kan det ju vara just LCHF-maten som ligger bakom. Speciellt om det har med nerverna att göra. Många mineraler som kroppen behöver just för att nerverna ska fungera ordeligt kanske TS inte får i sig nu, ex. magnesium, zink eller t.o.m. natrium (som finns i vanligt bordssalt). De flesta av mineraler kroppen behöver fås inte genom kött och fett, utan från grönsaker, bär, rotfrukter och framförallt spannmål vilket TS antagligen inte äter så mycket av om man håller ner kolhydraterna så mycket för att endast få i sig 20g per dag. Där skulle jag gissa att problemet bottnar i.

Det tror jag med. Förstår inte varför man nekar kroppen det den behöver.
Svar på tråden HJÄLP!! känns som om något kryper under huden!