• burriburrbloggen

Vad behövs för att borra i gips?

Hej!

Vad behövs när man ska borra i gips, och tex sätta upp nåt. typ säg gardinstänger?
    Årets mamabloggare 2009
  • Svar på tråden Vad behövs för att borra i gips?
  • Toppen9

en vanlig skruvdragare med borr isatt,
    sen för att sätta upp gardinstängerna behöver du plugg till enkel eller dubbel gips (beroende på vad väggen består av) + skruv som passar i pluggen...

• burriburrbloggen

Okej, pluggar har jag. och skruvar som passa i dessa. Så det är bara å borra och skruva?

tänk dessa väggar har funnits sen 60-talet. kanske blir det jag som har sönder dem :)
    Årets mamabloggare 2009
  • Toppen9
    burriburrbloggen skrev 2010-03-30 19:20:54 följande:
    Okej, pluggar har jag. och skruvar som passa i dessa. Så det är bara å borra och skruva? tänk dessa väggar har funnits sen 60-talet. kanske blir det jag som har sönder dem :)
    Gäller att vara fast på handen med så att hålen inte blir för stora/sneda. Annars ska det bara vara att köra på.

Ja, förresten. använd inte en för stor borr heller för då sitter inte pluggen bra.
  • burriburrbloggen

tycker pluggen satt lite smådåligt faktiskt. men den kanske töjs ut lite av skruven? då sitter den ju bättre. Phu. nu vågar jag inte borra mer. hjärtat i halsen hela tiden.

Årets mamabloggare 2009
  • Pappa G

Gardinstänger med bara plugg i gipsskiva fungerar inte..........

Antingen så får man försöka träffa en bakomliggande regel, och använda träskruv utan plugg.

Kan man inte göra det så gäller expanderskruv (på slang benämnd Mollyskruv).

Svar på tråden Vad behövs för att borra i gips?