• Lady Maria

Bästa toasitsen för barn?

Jag ska köpa en toasits för barn. Funderar antingen på en klassisk Baby Björn eller en som har som en stege som man klättrar upp på.

Vilken tycker ni är bäst?

Här är en länk till KidsKit 3 i 1 potta, titta på mitten på sidan, inte så vacker men den har stegen.

http://www.babysmart.se/39-toalett-och-bad

• Svar på tråden Bästa toasitsen för barn?
  • Freiya

vi har den, kids kit 3 in 1 och den är kanon!
    dottern gillar den och sitter hellre på den än på pottan. Tycker att det blir en enklare övergång från den och till toan än från pottan på nåt sätt.

Nu flyger vi, sa räven. Kastade grisen i tryckkokarn.
  • 071001

Har ni kollat att ni verkligen behöver en sån där sits? Siri har suttit själv på toan sen hon var 2,5 år utan problem.

• Ts Mamma

Jag köpte en sån toasits (kommer inte ihåg vilken) och en potta, min dotter vägrade båda och satte sig på vanliga toan så mitt råd tioll er är kolla först om behovet finns, annars ännu en onödig pryl att slänga till skaran av oanvända saker man "måste" ha....

• Dr Mupp

Vi har babybjörn toaring, perfekt när man rutinpottar bebisar.

• Tigerkattan

Vi köpte baby björn toaring och det funkar bättre än jag trott, min dotter kan själv sätta på den då hon vill springa på dass.
    Har testat potta, gick inte, vanlig toa, nope, men så provade vi denna och jag trodde man var tvungen att skruva fast den hela tiden, så en massa krångel, men sen en dag ropade min dotter på mig, då hade hon själv satt på sitsen och tagit den lilla pallen o satt sig på toan och var så stolt.
    Så nu kör vi hennes stil, och sitsen behöver inte skruvas fast för att funka, min dotter är snart helt blöjfri och mycket stolt över sig själv, med all rätt {#lang_emotions_smile}.

• Preggie

Vi köpte en från Biltema (av alla ställen) som är jättebra! Mjuk och skön att sitta på.

• Miss Lau

Vi hade först en billig skitmodell som gled omkring och som barnen knappt ville sitta på (tror det var Carlo eller vad märket hette). Sen köpte vi en Babybjörn och den är vi jättenöjda med! Lätt att göra rent, enkel att ta med och passar på alla toaletter. Har inte ens haft potta utan använt den redan från början med yngsta barnet.

• Freiya

kom på en annan grej, svärmor köpte en annan toasits till oss också, men den passade inte på våran toa, tror att hon köpte den på Hornbach.
    Det var en vanlig toasits, fast i locket fanns ett litet lock för barn! jättesmart eftersom barn ofta kan tycka att det är lite läskigt att sitta på den stora ringen.

Nu flyger vi, sa räven. Kastade grisen i tryckkokarn.
Svar på tråden Bästa toasitsen för barn?